اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ارتقای ایمنی جاده‌ها نقش مهمی در کاهش تصادفات دارد/ وجود 4 هزار کیلومتر راه روستایی در زنجان

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: بازدیدهای مستمر کارشناسان و گزارش به موقع می‌تواند در کاهش مشکلات جاده‌ای نقش موثر داشته باشد.

ارتقای ایمنی جاده‌ها نقش مهمی در کاهش تصادفات دارد/ وجود 4 هزار کیلومتر راه روستایی در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، هادی نظری، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با تشریح عملکرد راهداری در بخش‌های مختلف حوزه راهداری که شامل اداره نگهداری راه‌ها‌، اداره نگهداری ابنبه فنی، اداره ایمنی راه و حریم و ماشین‌آلات در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه را زیر پوشش دارد.

 معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه بیش از ۴ هزار کیلومتر از مجموع راه‌های استان، روستایی است، افزود: نگهداری از این راه‌ها با هدف بالا بردن ضریب ایمنی و بهبود امنیت تردد در این محورها در حال انجام است.

وی یکی از مهمترین منافع نگهداری درست راه‌ها را ارتقای سطح ایمنی راهها دانست و تصریح کرد: بازدیدهای مستمر کارشناسان و گزارشات به موقع می‌تواند در کاهش مشکلات جاده‌ای نقش موثری داشته باشد.

نظری با اشاره به عملکرد اداره ایمنی و حریم راه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجان از تهیه و نصب ۱۴ هزار عدد علائم ایمنی راه‌ها اعم از اخباری و انتظامی در سال گذشته اضافه کرد: در سال گذشته خط‌کشی ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر از محورها، تعمیر و نصب ۳۵ کیلومتر گاردریل و اجرای حفاظ ایمنی میانه راه ۶.۵ کیلومتر و بیش از دو کیلومتر احداث روشنایی طولی، هزار و ۳۰۰متر مربع تابلوهای اطلاعاتی راه‌ها و احداث روشنایی در ۱۱ نقطه پرتصادف در محورهای استان تهیه و نصب شده است.

 معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در حوزه نگهداری راه نیز گفت: لکه‌گیری در محورهای اصلی، فرعی، روستایی و راه‌های مواصلاتی با ۱۶۰ هزار تن آسفالت، انجام عملیات برف‌روبی راه‌های آسفالتی و شنی بیش از ۱۶۰ کیلومتر، تجهیز اکیپ استقرار زمستانی و تابستانی به تعداد ۴۰ نفر، انجام عملیات مستمر راهداری تابستانی و زمستانی ۵ هزار و ۴۰۰ کیلومتر و انجام عملیات پاکسازی حریم، کانال‌زنی و شانه‌زنی در محور‌های مواصلاتی به طول ۵ هزار و ۱۶۰ کیلومتر به طور مستمر طی سال گذشته توسط این مجموعه انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه عملیات لکه‌گیری و روکش آسفالت در تمامی شهرستان‌های استان به طور مستمر انجام می‌شود، ادامه داد: عملیات روکش آسفالت راه روستایی زنگیل آباد، ابهر_قیدار شهرستان خدابنده، راه‌های مواصلاتی ماهنشان به صورت ۱۰۰ درصد، محور ترانزیت زنجان به میانه کیلومتر صفر تا ۳۶، آزادراه زنجان_قزوین ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و آزادراه زنجان قزوین کیلومتر ۵۰ تا ۱۰۵، با پیشرفت ۹۵ درصد، آزاد راه زنجان_تبریز کیلومتر صفر تا ۵۰، آزادراه زنجان _قزوین کیلومترصفر تا ۵۰ با پیشرفت ۳۵ درصدی همراه بوده است.

نظری در خصوص ابنیه فنی راه نیز گفت: حذف و اصلاح نقاط حادثه‌خیز با اولویت مسیرهای پرتردد ۵ نقطه، ۴ دستگاه از پل‌های سطح استان ترمیم شده، احداث سه باب راهدارخانه و تعمیر سه راهدارخانه طی ۱۲ ماه گذشته توسط اداره نگهداری ابنیه فنی انجام شده است.

 معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان به عملکرد اداره ماشین‌آلات راهداری استان در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت‌: در بحث تعمیر، برنامه‌های این حوزه، شامل تعمیر و اورهال کردن ماشین‌آلات و دستگاه‌های راهداری است و بخش دیگر نگهداری و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های فعال و در حال کار است.

وی افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با داشتن ۵۰۶ دستگاه ماشین‌آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک هم اکنون در هشت شهرستان در سطح استان در حال انجام امورات مستمر راهداری و نگهداری راه‌های شریانی و غیرشریانی و روستایی است.

نظری گفت: در صورت تخصیص اعتبار ۲۳ دستگاه نمک‌پاش، بیل برف روب، کمرشکن، فلاسک لکه‌گیر آسفالت و اتاق کمپرسی نیاز است که باید خریداری شود.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان عنوان کرد: از ابتدای سال گذشته ۴۰ دستگاه از ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین راهداری تعمیر و پنج دستگاه ماشین‌آلات سنگین توسط اداره ماشین‌آلات بازسازی شده است.

پایان پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول