اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

71 نفر از نیروهای هلال احمر گلستان در نقاط پرتردد استان مستقر شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: 71 نفر از نیروهای امدادی هلال احمر در نقاط پرتردد استان همزمان با روز طبیعت مستقر شدند.

71 نفر از نیروهای هلال احمر گلستان در نقاط پرتردد استان مستقر شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان قاسم غریب آبادی  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همه ساله در سیزدهم فروردین ماه و روز طبیعت به جهت استفاده بیشتر مردم از تفرجگاه ها و اماکن عمومی، احتمال تصادفات و خطر برای مردم و مسافرین بسیار بیشتر است. از این روی و با توجه به ماه مبارک رمضان امسال برای اولین بار از عصر امروز هلال احمر استان اقدام به استقرار نیروهای عملیاتی در نقاط پرتردد که از قبل شناسایی شده است استقرار پیدا کردند.

وی با اشاره به اینکه این نیروها مکمل نیروهای مشارکت کننده در طرح نوروزی ۱۴۰۲ هستند تصریح کرد: 71 نجاتگر داوطلب و نجاتگر پرسنل با بکارگیری 13 دستگاه خودروی کمک دار سبک، 6 دستگاه سواری و 4 دستگاه موتورلانس و یک دستگاه خودروی نجات ویژه برای پوشش حوادث احتمالی در نقاط پیش بینی شده استقرار پیدا کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر همه ساله طی ایام نوروز در قالب پویش بهرفت با ارائه توصیه های ایمنی رانندگی به مردم و ایجاد تعهد اخلاقی میان مسافرین سعی می کند میزان تصادفات و صدمات ناشی از آن را کاهش دهد و امسال به دستور استاندار گلستان نیروهای داوطلب هلال احمر برای کاهش رفتارهای ترافیکی رانندگان در کنار راهدای و پلیس راه استان قرار گرفتند.

وی ادامه داد: براساس اعلام مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان(EOC) امروز 13 فروردین ماه 3 حادثه توسط هلال احمر استان پوشش داده شده است. این حوادث 10حادثه دیده و 8 مصدوم داشته و 4 نفر از مصدومان توسط نیروهای هلال احمر به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

غریب آبادی گفت: این حوادث در جاده آزادشهر به علی آباد کتول، جاده توسکستان به شاهرود و روستای ایمر ملاساری در گنبدکاووس اتفاق افتاده است.

وی بیان کرد: در ایام نوروز 687 نیروی عملیاتی هلال احمر استان در 212 عملیات و خدمات مشارکت کردند و خدمات امدادی ارائه دادند.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول