اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

کاهش بروکراسی اداری منجر به رشد تولید می شود/ لزوم ورود نقدینگی به سمت فعالیت‌های تولیدی

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی گفت: برای تحقق شعار سال در حوزه رشد تولید باید بروکراسی اداری در جامعه کاهش پیدا کند.

کاهش بروکراسی اداری منجر به رشد تولید می شود/ لزوم ورود نقدینگی به سمت فعالیت‌های تولیدی

رحمت الله نوروزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان درباره چگونگی تحقق شعار سال توسط رهبرمعظم انقلاب اظهار کرد:بیش از ۱۰ سال است که شعارهای سالیانه رهبرمعظم انقلاب حول محور اشتغال، تولید و اقتصاد بوده و این شعارها نشان دهنده این است که دولت و مجلس شورای اسلامی با پشتبانی قوه قضائیه نگاه ویژه به این حوزه ها داشته باشند.

وی تصریح کرد: با توجه به تحریم های ظالمانه آمریکا و کشورهای اروپایی، برای ایجاد اشتغال مولد، پایدار و کار آفرینی می بایست به رشد تولید برسیم.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رشد تولید سبب رونق اقتصادی و مهار تورم می شود خاطرنشان کرد: رشد تولید با کیفیت علاوه بر رونق اقتصادی و مهار تورم، سبب صادرات تولید به کشورهای اوراسیا، کشورهای همسایه و به دست گرفتن بازار جهانی خواهد شد.

وی ادامه داد: برای رشد تولید نیاز است در سطح ملی رئیس جمهور، وزراء و دولت و در سطح استان ها استانداران، معاونین و مدیران کل باید تلاش کنند تا واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال که با حداقل ظرفیت فعالیت دارند، ظرفیت تولید خود را به ۷۰ درصد رسانده و به چرخه تولید بازگردند و برای تحقق رشد تولید می بایست بروکراسی اداری کاهش پیدا کرده و یا به حداقل برسد.

نوروزی گفت: یکی از عوامل ایجاد تورم در کشور، نقدینگی موجود در بانک و نقدینگی مردم بوده که ناخوداگاه وارد بازار دلار، سکه، ارز، خودرو و ملک شده و اقتصاد کشور را دچار تلاطم می کند. این نقدینگی باید وارد اقتصاد و تولید شده و اشتغال پایدار به همراه داشته باشد‌.

وی حل مشکلات تولید و پشتیبانی از سرمایه گذاران را وظیفه مجلس شورای اسلامی برشمرد و بیان کرد: مجلس شورای اسلامی در ۴۰ سال دوم انقلاب اسلامی در کنار دولت و قوه قضائیه، باید معضلات و مشکلات واحدهای تولیدی و سرمایه گذاران مانند کمبود و گرانی مواد اولیه، مشکلات حوزه تامین اجتماعی، مالیات، سرمایه در گردش و غیره را احصا کرده و در جهت رفع این موانع قوانینی را وضع کند تا بتواند در مهار تورم و رشد تولید گام های مهمی بردارد.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: منویات رهبرمعظم انقلاب در حوزه اقتصاد و تلاطم بازار سکه و ارز نشان داد که مقام معظم رهبری تدبیر ظریفانه در این حوزه داشته اند و شعار امسال باید با جدیت هرچه تمام تر تحقق یابد.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول