اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

صادرات 3 میلیون دلار صنایع دستی از هرمزگان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: نزدیک به سه میلیون دلار صادرات صنایع دستی استان در سالی که گذشت انجام شد که اتفاق بزرگی برای تولیدکنندگان این عرصه محسوب می‌شود.

صادرات 3 میلیون دلار صنایع دستی از هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد محسنی مدیرکل میراث فرهنگی هرمزگان صبح امروز اظهار کرد: برای افزایش صادرات محصولات صنایع دستی برنامه ریزی شده و استاندار هرمزگان هم برای کد دار شدن این محصولات دستور داده‌ است.

وی ادامه داد: هماهنگی خوبی هم با گمرک برای این منظور انجام شده است و نمایشگاه دایمی یعنی بازار فروش محصولات صنایع دستی هرمزگان در سال جاری راه‌اندازی خواهد شد.

وی اضافه کرد: هرمزگان در بهمن‌ماه میزبان هیات عمانی بود و با توجه به اینکه سابقه برگزاری نمایشگاه‌های مختلفی در این کشور وجود دارد امید می رود دوباره شاهد حضور نمایشگاهیِ هرمزگان در آن کشور شویم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: صنایع دستی این استان به لحاظ تنوع جایگاه مهمی داشته و یکی از برنامه‌های این اداره‌کل حضور در نمایشگاه ها و بازارهای خارجی برای معرفی بیشتر و دستیابی به تنوع بازارهای صادراتی بوده که درحال برنامه‌ریزی هستیم.

این استان دارای افزون بر ۸۰ هزار صنعتگر است که بیشتر آنان را بانوان تشکیل می‌دهند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول