اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

بی تعصبی نسبت به کالای داخلی برابر بیکاری کارگران است

امام جمعه ماهدشت گفت: از عیوب مهمّ ما این است که ما درباره‌ تولیدات داخلی تعصّب نداریم چرا؟ چرا به این کارگر ایرانی کمک نمی‌کنید؟ این جنس داخلی را کارگر ایرانی ساخته؛ وقتی شما نخریدید، آن کارگر بیکار می‌شود. جنس خارجی می‌خرید، آن را ترجیح می‌دهید به جنس داخلی که مشابه آن و با کیفیت تر از آن هم هست؛ این اشکال بزرگی است و بر ما وارد است.

بی تعصبی نسبت به کالای داخلی برابر بیکاری کارگران است

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهدشت، حجت الاسلام والمسلمین علی رادمرد، امام جمعه ماهدت، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، با اشاره به اینکه ماه رمضان را برای چه «رمضان» نامیده‌اند؟، گفت: بهترین روش رمضانی شدن وجود ما (یعنی اِرماض و اِحراق گناهان و معاصی) چه می‌تواند باشد؟ «إنَّ الخُلْقَ الْحَسَنَ یَمیثُ الْخَطیئَةَ کَما تَمیثُ الشَّمْسُ الْجَلیدَ». خوش اخلاقی، مثل آفتابی که یخ را ذوب می‌کند، گناهان را از بین می‌برد. به همین جهت است که می‌فرمایند: «یک بنده با خوش‌اخلاقی می‌تواند به درجات بزرگ آخرت و منازل شریفه برسد، با این که از نظر عبادت ضعیف است» (إنَّ الْعَبْدَ لَیَبْلُغُ بِحُسْنِ خُلْقِهِ عَظیمَ دَرَجاتِ الآْخِرَةِ وَ شَرَفَ الْمَنازِلِ وَ إنَّهُ لَضَعیفُ الْعِبادَةِ)؛ فلذا سعی کنیم در این مسیر نورانی ثابت قدم باشیم و این فضیلت ها را در زندگی و جامعه ی خودمان جاری و ساری کنیم.

وی در بخش دیگری به روز جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و ضمن تبریک، یادآور شد: ۱۲ فروردین ماه روز جمهوری اسلامی است، روزی که به فاصله کوتاهی نظامی که در سر کار میخواهد بیاید خود را به همه پرسی می‌گذارد که در تاریخ سابقه نداشته است و ۹۸ و دو دهم درصد رای آری را دادند و این یک مسئله مهم است که باید نسبت به آن توجه کرد، یک نکته تفاوت نگاه اسلام و حکومت اسلام به مردم است با مکاتب غربی که مدعی دمکراسی و مردم سالاری هستند، ظاهر و پوسته شان این است اما باطن شان ضد مردمی است.

وی افزود: اساس انقلاب ما بر اساس کلمه توحید است لا اله الا الله ، یک وجه سلبی دارد لا اله که در 22 بهمن رخ داد و نفی طواغیت شد و یک وجه ایجابی هم دارد الا الله که در ۱۲ فروردین انجام گرفت و توجه به اسلام و حکومت اسلامی در آن روز اتفاق افتاد. که روز بروز شاهد موفقیت و پیروزی و افتخارات بیش از پیش را داشته باشیم.

امام جمعه ماهدشت در ادامه به شعار سال ۱۴۰۲ پرداخت و اضافه کرد: حضرت آقا در سال جدید، شعاری را انتخاب کردند که اگر به آن توجه شود و مانند شعار های سال‌های گذشته خصوصا دهه ۹۰ که مورد گله خود حضرت آقا هم بوده، نباشد.امیدواریم که اتفاقات خوبی در کشور بیفتد.

وی افزود: مهار تورم و رشد تولید، خطاب اولش مسؤولین است باید اهتمام جدی داشته باشند، در راس کارهای خودشان قرار دهند. دشمن درک کرده اهمیت مسأله اقتصاد را، سال‌هاست توان خود را بر ضربه زدن به این بخش مهم متمرکز کرده و از ابزارهای مختلفی هم داره مثل تحریم و تلاش برای محدودسازی روابط اقتصادی ایران با کشورهای همسایه، استفاده کرده است.

رادمرد تصریح کرد: در این جنگ سنگین اقتصادی، وزارت خزانه‌داری آمریکا به مکانی برای رصد و اعمال اقدامات محدود‌کننده اقتصادی،کارشکنی‌های مالی و هجمه‌های تحریمی علیه ملت ایران تبدیل شده است و دشمنان کشور به‌خصوص آمریکایی‌ها، در این سال‌ها تلاش کرده‌اند با تمرکز بیشتر بر حربه‌های اقتصادی به کشور و انقلاب ضربه بزنند.

وی با اشاره به اینکه حضرت آقا در دی ماه سال ۹۷ فرمودند: «مسؤولین به مسأله معیشت مردم یک اهتمام ویژه مصروف کنند؛ امروز مهم‌ترین کار و اولویت این است، چون دشمن روی این متمرکز است؛ معیشت طبقات ضعیف. مشکلاتی که برای طبقات ضعیف در امر معیشت پیش می‌آید، جزو اساسی‌ترین کارها است برای مسئولان کشور، و عمدتا مسؤولان دولتی؛ این مهم‌ترین کارها است»، اظهار کرد: امسال هم در سخنرانی حرم مطهر بازگو کردند همین نکته را، خطاب دوم هم مردم بودند در بررسی نقاط ضعفی که داریم از جمله اسراف که فرمودند ما مردم مسرفی هستیم در آب و برق و گاز و بنزین و ...، این یک مسئله ای است که اسلام هم بشدت با آن مخالفت کرده که باید به اون توجه ویژه ای کرد.

این مقام مسؤول تصریح کرد: یکی از مشکلات دیگر بین ما مردم تجمّل‌گرایی افراطی است، یک عدّه‌ای در تجمّل‌گرایی مسابقه راه انداخته‌اند؛ باید خودتان را از این مسابقه خارج کنید. این یکی از عیوب کار ما است.

وی گفت: یکی دیگر از عیوب مهمّ ما این است که ما درباره‌ تولیدات داخلی تعصّب نداریم چرا؟ چرا به این کارگر ایرانی کمک نمی‌کنید؟ این جنس داخلی را کارگر ایرانی ساخته؛ وقتی شما نخریدید، آن کارگر بیکار می‌شود. جنس خارجی می‌خرید، آن را ترجیح میدهید به جنس داخلی که مشابه آن و با کیفیت تر از آن هم هست؛ این اشکال بزرگی است و بر ما وارد است. با این نوع بیان روشن است که همه ما اعم از مسؤولین و مردم در این حوزه باید فعال باشند و همه و همه به وظایفشان عمل کنند تا ان شاءالله کارها به نتیجه برسد.

امام جمعه ماهدشت در ادامه با بیان اینکه وزرات کشور اخیرا در خصوص بی حجابی‌ها بیانیه ای صادر کرده که اولا تقدیر و تشکر می‌کنیم از این اقدام اما سوال ما این است که چرا اینقدر دیر؟ گفت: بعد این همه زمان گذشته از دست رفته، ثانیا چرا اینقدر منفعلانه؟! توصیه کردن دیگران به کار پس ایجاد فضای گفتگوی مثبت در امر حجاب کافی نیست، برای گفتمان سازی هم کار فرهنگی لازم است هم قانون و هم اراده برای اجرای قانون!

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول