اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

3 درصد تا جبران میانگین بارندگی خراسان جنوبی در مقایسه بابلند مدت باقی است

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: میانگین بارندگی از آغاز سال زراعی جاری در ایستگاه‌های مراکز شهرستان‌های استان ۹۴.۲ میلیمتر بود که ۳ درصد با میانگین بلند مدت فاصله دارد.

3 درصد تا جبران میانگین بارندگی خراسان جنوبی در مقایسه بابلند مدت باقی است

خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ بازشدن درهای رحمت آسمان به روی خراسان جنوبی طی زمستان و ابتدای بهار ۱۴۰۲ سبب شده تا کمی زخم های عمیق ناشی از دشنه خشکسالی های ۲۲ ساله در خراسان جنوبی التیام باید و زمین تشنه استان کمی لب خشکیده آن تر و تازه شود.

هرچند تا جبران خسارت های کمر شکن قهر طبیعت در خراسان جنوبی راه بسیاری ست و آسمان بیش از این ها باید روی خوش به این استان تشنه نشان دهد اما جای شکرش بسیار باقی ست که امسال در آغاز سال نو به برکت باران های بهاری تنها ۳ درصد تا جبران میانگین بارندگی خراسان جنوبی نسبت به بلند مدت باقی مانده است.

آن طور که جواد نخعی نخعی، رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: میانگین بارندگی از آغاز سال زراعی جاری در ایستگاه‌های مراکز شهرستان‌های خراسان جنوبی ۹۴.۲ میلیمتر بود که ۳ درصد با میانگین بلند مدت فاصله دارد.

وی میانگین بلند مدت بارندگی در خراسان جنوبی را ۹۷.۲ میلیمتر اعلام کرد و گفت: میانگین بارندگی‌های سال زراعی جاری در استان تا رسیدن به میانگین مدت مشابه سال زراعی قبل نیز ۲.۶ درصد فاصله دارد.

وی افزود: بیشترین کاهش بارندگی از آغاز سال زراعی جاری در ایستگاه‌های مراکز شهرستان‌های استان در مقایسه با مدت مشابه سال زراعی قبل، مربوط به نهبندان با ۷۳ درصد بود.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی ادامه داد: بیشترین افزایش بارندگی هم از آغاز سال زراعی جاری در مقایسه با مدت مشابه سال زراعی قبل، با ۱۴۱ درصد مربوط به حاجی آباد زیرکوه است.

نخعی افزود: تا پایان فروردین هر مقدار باران در استان ببارد فراتر از نرمال بارندگی در استان خواهد بود و در اردیبهشت و خرداد هم بارندگی های نرمال برای خراسان جنوبی پیش بینی می شود.

پایان پیام/۳۶۳۵/ف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول