اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

حمل قریب به یک میلیون تن کالا به وسیله راه آهن جنوب شرق

سرپرست اداره کل راه آهن جنوب شرق گفت: سال گذشته، ۹۰۰ هزار و ۳۱۶ تن کالا در راه آهن جنوب شرق حمل شده که نسبت به ۸۵۲ هزار و ۱۱۴ تن مدت مشابه سال ۱۴۰۰ رشد ۶ درصدی داشته است.

حمل قریب به یک میلیون تن کالا به وسیله راه آهن جنوب شرق

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، مجید ارجونی امروز در جلسه بررسی وضعیت جا به جایی کالا در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در این بازه زمانی ۷۵۰ هزار و ۵۲۹ تن کالا در این اداره کل تخلیه شده که نسبت به ۷۰۴ هزار و ۸۳۰ تن مدت مشابه سال ۱۴۰۰ رشد ۶ درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: میزان بارگیری کالا در این مدت ۱۴۹ هزار و ۷۸۷ تن بوده که نسبت به ۱۴۷ هزار و ۲۸۴ تن مدت مشابه ۱۴۰۰ رشد دو درصدی داشته است.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱، ۲۷ هزار و ۶۸۴ تن کالا از طریق ناوگان راه آهن جنوبشرق ترانزیت شده که نسبت به ۲۳ هزار و ۷۳۶ تن مدت مشابه سال ۱۴۰۰ رشد ۱۷ درصدی را نشان می دهد.

سرپرست اداره راه آهن جنوب شرق یادآور شد: در این مدت، ۳۹ هزار و ۵۴۴ تن کالا به کویته پاکستان صادرات ریلی داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۸۶۱ درصدی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در بازه زمانی سال ۱۴۰۱ در مجموع ۸۰ هزار و ۸۶۷ تن حمل کالاهای بین المللی داشتیم که نسبت به ۴۳ هزار و ۹۳۴ تن مدت مشابه سال ۱۴۰۰ رشد ۸۴ درصدی را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: گوگرد عمده کالای ترانزیتی این خط ریلی و سیمان،گوگرد، قیر، اسید، رنگ و زغال سنگ عمده کالاهای صادراتی به مقصد پاکستان محسوب می‌شود.

پایان پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول