اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

اختصاص 160 میلیارد تومان برای پایانه دریایی بوشهر

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برای احداث تاسیسات دریایی پایانه بوشهر ۹۰ میلیارد تومان و برای بهسازی و تعمیرات اساسی سالن پایانه مسافری دریایی بوشهر ۷۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد.

اختصاص 160 میلیارد تومان برای پایانه دریایی بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، مجید علی‌نازی معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی عصر امروز در نشست ستاد تسهیلات سفر استان بوشهر اظهار داشت: این سازمان در حوزه ساخت و تردد شناورهای مسافربری در آب‌های داخلی و بین المللی حمایت‌های ویژه ای تدارک دیده است که از جمله آنها می‌توان به تسهیلات بدون بهره، تخفیف ۹۰ درصدی تعرفه بندری و تامین سوخت یارانه‌ای اشاره کرد.

وی افزود: ارائه تسهیلات وجوه اداره شده برای ساخت شناورهای مسافربری از جمله تسهیلات ویژه سازمان بنادر و دریانوردی است که در این طرح ۸۰ درصد تسهیلات مورد نیاز ساخت شناور با بهره صفر درصد پرداخت می‌شود.

این مقام مسئول بیان کرد: همچنین در تعرفه‌های بندری شناورهای مسافربری ۹۰ درصد تخفیف لحاظ شده است که این تخفیف تمامی سفرهای داخلی و بین المللی را پوشش می‌دهد. تامین سوخت یارانه‌ای موردنیاز شناورهای مسافربری  از دیگر تسهیلات ویژه سازمان بنادر و دریانوردی برای تردد شناورهای مسافربری است که با توجه به تفاوت قیمت بسیار بالا با سوخت بانکرینگ توجیه اقتصادی مناسبی برای تردد شناورهای مسافربری ایجاد کرده است.

این مقام مذکور یادآور شد: این سازمان برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری دریایی تسهیلات و حمایت‌های ویژه پیش بینی کرده است که این ظرفیت ها سرمایه گذاری در این بخش را جذاب کرده است. هزینه ساخت دو پایانه مسافربری دریایی در استان بوشهر تامین اعتبار شده به نحوی که برای احداث تاسیسات دریایی پایانه بوشهر ۹۰ میلیارد تومان و برای بهسازی و تعمیرات اساسی سالن پایانه مسافری دریایی بوشهر ۷۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد.

علی نازی یادآورشد: پروژه تعمیر اساسی سالن پایانه بین المللی مسافربری بوشهر اکنون روند مطلوبی داشته و پیش بینی می‌شود تا اسفند سال ۱۴۰۲ مورد بهره برداری قرار گیرد. برای سال جاری در تامین اعتبار جلیقه های نجات اعتبار آن از شیوه متمرکز خارج شد که این مهم به تجهیز بنادر به این نوع جلیقه ها کمک شایانی داشته است.

علی نازی ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی برای ترددهای دریایی تسهیلات ویژه‌ای درنظر گرفته است که انتظار است سایر دستگاه نیز نقش خو را در این زمینه ایفا کنند. همچنین با استفاده از جایروپلن در بازدیدی دو ساعته سواحل هدف استان بوشهر در طرح تسهیل ترددهای دریایی پایش شد که شاهد پویایی و رونق فعالیت‌های این حوزه بودیم.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول