اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

انهدام باند 3 نفره جعل اسناد ساختمانی در اصفهان

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از انهدام باندی 3 نفره که اقدام به جعل اسناد آزمایشگاه‌های مکانیک خاک و ژئوتکنیک کرده بودند، خبر داد.

انهدام باند 3 نفره جعل اسناد ساختمانی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسین تُرکیان رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشرافیت و هوشمندی خود از جعل اسناد غیر رسمی در یک دفتر فنی مطلع و بلافاصله موضوع را تحت رصد خود قرار دادند.

وی افزود: در بررسی‌ها و تحقیقات تخصصی صورت گرفته، مشخص شد که یکی از کارمندان این دفتر با تبانی مسؤول یک شرکت ساختمانی به منظور کاهش هزینه ۲۰ میلیارد ریالی در ساخت و ساز و کاهش ملزومات آن نظیر میلگرد اقدام به جعل در اطلاعات فنی و اصلی گزارش‌های آزمایشگاه‌های مکانیک خاک و ژئوتکنیک می‌کنند و نوع خاک محل احداث ساختمان‌ها را از تیپ ۳ به تیپ ۲ تغییر می‌دهند که به طبع با این کار در هنگام ساخت از میلگرد و آهن کمتری استفاده می‌شود.

ترکیان اضافه کرد: این اقدام باعث می‌شد تا خاک بستر ساختمان‌های بلند مرتبه به‌صورت غیر واقعی بسیار قوی‌تر از وضع موجود خاک اعلام شود و در نهایت خطر ریزش ساختمان و نشست در برابر زلزله‌های ضعیف و مخاطرات جانی و مالی را در برداشته باشد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: با به‌دست آمدن این اطلاعات کارآگاهان طی هماهنگی با مرجع قضائی متهم اصلی که مسؤول در یکی از شرکت‌های ساختمانی بود را دستگیر و در بازرسی از دفتر وی ۱۰۳ عدد انواع مُهرهای مربوط به مهندسان ساختمان و تعدادی اسناد و مدارک مرتبط با پرونده را کشف کردند.

وی خاطرنشان کرد: متهم پس از مواجه با مدارک و مستندات پلیس صراحتاً به جرم ارتکابی با همدستی ۲ کارمند و صاحب دفتر فنی مربوطه اعتراف کرد که در این خصوص هر دو همدست وی نیز دستگیر و همگی برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول