اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مسکو: از احیای روابط عربستان سعودی و سوریه استقبال می‌کنیم

معاون وزیر خارجه روسیه ضمن استقبال از احیای روابط بین سوریه و عربستان سعودی، تاکید کرد که مسکو خواهان عادی‌سازی سایر کشورهای عربی با دمشق است.

مسکو: از احیای روابط عربستان سعودی و سوریه استقبال می‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میخائیل بوگدانوف»، معاون وزیر امور خارجه روسیه و نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا، امروز (دوشنبه، ۲۷مارس) از قصد عربستان سعودی و سوریه برای بازگشایی سفارت‌خانه های دو کشور استقبال کرد.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، بوگدانوف در این باره گفت: «این گام خوبی از سوی هر دو طرف است. تماس‌هایی وجود داشته و فکر می‌کنم تداوم خواهند یافت. ما از عادی‌سازی روابط سوریه با عربستان سعودی و سایر کشورهای عربی استقبال می‌کنیم».

معاون وزیر امور خارجه روسیه در پاسخ به سوالی درباره مشارکت مسکو در روند بازگشت روابط دمشق-ریاض تاکید کرد: ما همیشه با همه طرف‌ها به عنوان دوست و شریک همکاری می‌کنیم و خواهان عادی سازی روابط بین آن‌ها هستیم.

نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا، در بخش از تصریحات رسانه‌ای امروز خود از احتمال برگزاری نشست چهارجانبه بین مقام‌های ایرانی، روسی، ترکیه‌ای و سوری در مسکو خبر داد. او گفت: معاونان وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران، روسیه، ترکیه و سوریه احتمالاً در اوایل ماه آوریل در مسکو رایزنی‌هایی داشته باشند.

مسکو در حالی از بازگشت روابط دمشق و ریاض استقبال می‌کند که پیش‌تر منابع رسانه‌ای از توافق سوریه و عربستان سعودی برای بازگشایی سفارتخانه های دو کشور پس از چند روز از افتتاح کنسولگری عربستان در دمشق خبر داده بودند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول