اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

ادامه طرح آرامش بهاری اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد تا دوم اردیبهشت

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری تا پایان ماه مبارک رمضان در استان خبر داد.

ادامه طرح آرامش بهاری اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد تا دوم اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی به همراه معاون فرهنگی اوقاف از اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در بقاع متبرکه امامزادگان ابراهیم و میر اسحاق محمد علیه السلام روستای کریک شهرستان دنا مشهور به شاه عسکر(ع) بازدید کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: بقاع متبرکه امامزادگان ابراهیم و میراسحاق محمد علیه السلام (مشهور به شاه عسکر علیه السلام) متصل به هم بر روی تپه‌ای طبیعی در ضلع شمال غربی روستای کریک از توابع بخش مرکزی شهرستان دنا در فاصله ۲۴ کیلومتری شهر یاسوج و ۱۵ کیلومتری شهر سی‌سخت شهرستان دنا واقع شده است.

وی با تاکید بر اینکه طرح‌های مختلف فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه از جمله طرح نوروزی آرامش بهاری و طرح ضیافت الهی در طول سال در این بقاع متبرکه برگزار می‌شود،گفت : مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان دنا، هیأت امنا و خادم بقعه متبرکه تلاش‌های زیادی طی این ایام انجام دادند.

وی با بیان اینکه طرح نوروزی آرامش بهاری و طرح ضیافت الهی امسال با توجه به تقارن نوروز و ماه مبارک رمضان به‌ صورت مشترک برگزار می‌شود، افزود: این طرح مشترک از ۲۵ اسفند ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شده و تا دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ ادامه دارد.

این مسئول با تاکید بر ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف گفت: جهت‌دهی موقوفات باید به سمت حل مشکلات جامعه و مردم باشد و بر این اساس فراهم نبودن اشتغال و ازدواج جوانان مهم‌ترین مشکل فعلی جامعه است که خود زمینه‌ساز بسیاری از معضلات دیگر است.

وی عنوان کرد:حوزه‌های علم و فناوری، پزشکی، دستگیری از مستمندان و نیازمندان، دانش آموزان بی بضاعت، درمان بیماران صعب العلاج، بهداشت و درمان از موضوعاتی هستند که در وقف کمتر مورد توجه قرار گرفته و باید جزو اولویت‌ها باشند چرا که از جمله موانع و مشکلاتی هستند که با سنت نیکوی وقف به عنوان صدقه جاریه می‌توان از سر راه برداشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، بقاع متبرکه و امامزادگان باید به قطب فرهنگی جامعه تبدیل و جای مناسبی برای فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و قرآنی در سطح جامعه شوند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول