اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

رئیس دادگستری اردستان: دادستانی به ترک فعل مدیران ورود خواهد کرد

رئیس دادگستری شهرستان اردستان گفت: چنانچه در راستای اجرای قانون توسط دستگاه‌های اجرایی شهرستان، کم‌کاری و ترک وظیفه صورت گیرد برابر با قوانین و دستورالعمل نحوه مقابله با ترک وظایف قانونی مدیران و حسب مورد دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ورود خواهد کرد و این ورود دادستانی طبق وظیفه قانونی است.

رئیس دادگستری اردستان: دادستانی به ترک فعل مدیران ورود خواهد کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان، مهدی طارمی رئیس دادگستری اردستان در دیدار نوروزی مسؤولان شهرستان، اظهار داشت: اگر هر کدام از ما مدیران و مسؤولان شهرستان در طول یک‌سال وظایف خود را به نحو احسن انجام دهیم شهرستان اردستان ارتقاء و پیشرفت پیدا خواهد کرد؛همچنین تشویق ادارات شایسته و تنبیه ادارات کم‌کار در این شهرستان باید انجام شود.

وی افزود: ضرورت دارد حداکثر بیش از سه ماه منتظر انتصاب یک مدیر شایسته در مجموعه شهرستان و یک ارگان نباشیم چرا که نیروهای بومی و غیربومی شایسته بسیاری وجود دارند و شایسته نظام جمهوری اسلامی نیست که گاها بیش از شش ماه منتظر انتصاب یک فرد شایسته باشیم.

طارمی با بیان اینکه وظایف ادارات مشخص است و باید به‌ نحو احسن وظایف خود را انجام دهند، خاطرنشان کرد: به هرگونه مداخله خلاف ضابطه نه‌تنها باید بی‌اعتنایی کرد بلکه هر دخالت خلاف ضابطه از سوی هر شخص حقیقی یا حقوقی باید رسانه‌ای شود.

وی تصریح کرد: شوراهای اسلامی شهر، روستا، بخش و شهرستان ظرفیت بسیار بالایی دارند و طبق ماده یک قانون تشکیلات و وظایف شوراها، اداره امور از طریق همکاری مردم با توجه به مقتضیات محلی برای پیشبرد سریع برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، آموزشی و سایر امور با نظارت شوراها صورت می‌گیرد.

طارمی بیان کرد: یکی از عالی‌ترین نهادهای نظارتی حسب مورد در مجموعه‌های شهر و روستا و بخش، شورا ها هستند بنابراین وظیفه و مسئولیت سنگینی برعهده دارند و در ماده ۷۶ این قانون، هجده وظیفه برای شوراهای اسلامی روستا، در ماده ۷۹، ده وظیفه برای شوراهای بخش و همچنین در ماده ۸۰، حدود ۳۴ وظیفه برای شورای شهر، عنوان شده است.

رئیس دادگستری اردستان با اشاره به ضرورت همکاری شوراها با شورای تامین شهرستان، خاطرنشان کرد: در شهرستان اردستان قرار نیست جزیره‌ای کار کنیم بلکه همه ما مسؤولان برای اجرای عدالت و افزایش رضایتمندی عمومی سوار بر یک کشتی هستیم و باید همکاری داشته باشیم.

 وی با اشاره به ضرورت اطلاع‌رسانی مصوبات و عملکردشوراها به مردم، تاکید کرد: مطابق قانون مردم شهرستان اردستان حق دارند که بدانند شهرداری، شرکت‌های وابسته و شورای شهر در خصوص موضوعات مالی چه فعالیت هایی انجام می‌دهند و متاسفانه این ماده قانون نه‌تنها در شهرستان، حتی در کشور نیز مغفول مانده است. 

طارمی یادآور شد: متاسفانه معضل سد معبر در شهرستان اردستان وجود دارد که در این راستا از شهرداری می‌خواهیم واحد اجرائیات و رفع سد معبر را تقویت کنند.

وی با تأکید بر اینکه اگر مطالبه‌گری توسط مردم نداشته باشیم شهر و روستای پویا نخواهیم داشت، گفت: لازمه داشتن یک شهرستان پویا مطالبه‌گری مردم بوده و این مطالبه‌گری به معنای نقد دلسوزانه و پیگیری امور مسئولان توسط مردم است.

طارمی تصریح کرد: چنانچه در راستای اجرای قانون توسط دستگاه‌های اجرایی شهرستان، کم‌کاری و ترک وظیفه صورت گیرد برابر با قوانین و دستورالعمل نحوه مقابله با ترک وظایف قانونی مدیران و حسب مورد دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ورود خواهد کرد و این ورود دادستانی طبق وظیفه قانونی است.

پایان پیام/۶۳۱۳۵/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول