اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

مشارکت 91.12 درصدی ترکمن‌ها در انتخابات پارلمانی

کمیسیون مرکزی انتخابات و همه پرسی ترکمنستان از مشارکت بیش از 91 در صدی افراد واجد شرایط رای‌دهی در انتخابات پارلمانی این کشور، خبر داد.

مشارکت 91.12 درصدی ترکمن‌ها در انتخابات پارلمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، کمیسیون مرکزی انتخابات و همه پرسی ترکمنستان از مشارکت 91.12 درصدی افراد واجد شرایط رای‌دهی در انتخابات پارلمانی روز گذشته این کشور، خبر داد.

به عبارت دقیق تر، 91.74 درصد از انتخاب کنندگان در استان «آخال»، 91.49 درصد در استان «بالکان»، 90.94 درصد در استان «داش‌اُغوز »، 91.17 درصد در استان «لباپ»، 90.87 درصد در استان «ماری»، 90.91 درصد  به پای صندوق‌های اخذ رای رفتند و به نامزد دلخواه خود رای دادند.

علاوه بر این، در این روز همچنین انتخابات نمایندگان شوراهای استانی، شهری، نواحی و روستایی نیز بود که بنابر گزارش کمیسیون مرکزی انتخابات ترکمنستان با حضور بیش از 90 درصدی انتخاب کننده برگزار شدند.

بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی کمیسیون مرکزی انتخابات و همه پرسی ترکمنستان این انتخابات معتبر شناخته شده و مطابق با احکام قانون انتخابات، نتایج نهایی رای گیری در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

در جریان انتخابات پارلمانی روز گذشته 258 نامزد (218 مرد و 40 زن) برای کسب 125 کرسی مجلس با یکدیگر رقابت کردند.

در انتخابات مذکور به نمایندگی از حزب دموکرات 97 نفر، حزب صنعتگران و کارآفرینان 51 نفر و حزب کشاورزی 27 نفر و 83 نفر دیگر از گروه‌های مستقل ترکمنستان شرکت کردند.

روند انتخابات در ترکنستان توسط ناظران بین‌المللی و داخلی نظارت شد.

بر اساس اعلام کمیسیون مرکزی انتخابات ترکمنستان، تعداد کلی افراد واجد شرایط رای‌دهی در ترکمنستان 3 میلیون و 496 هزار و 475 نفر است.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول