اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای شهرداری نکا/ حمایت از سرمایه‌گذار برای افزایش تولید

فرماندار نکا با اعلام اینکه در سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده برای شهرداری نکا واریز شد که یک هشتم بودجه کل شهرداری بود، گفت: باید از این‌محل پروژه خاص تعریف و برای مردم اطلاع‌رسانی تا مردم از خدمات دولت مطلع شوند.

اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای شهرداری نکا/ حمایت از سرمایه‌گذار برای افزایش تولید

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نکا، عبدالرضا بابایی با تبریک بهار طبیعت و بهار قرآنی اظهار کرد: نگاه دینی بر نوروز در کنار جشن باستانی و نو شدن طبیعت جای تامل دارد.

وی افزود: اگر در عملکردها با آگاهی خدمت‌رسانی خوب انجام دهیم موفق خواهیم بود.

فرماندار نکا گفت: در طول سال گذشته سفرهای مختلف استاندار را به شهرستان داشته و مصوبات و خروجی خوب داشتیم که کلنگ‌زنی پروژه تصفیه خانه با ۳۰۷ میلیارد تومان انجام شد و امیدواریم  ۱۸ ماهه به بهره‌برداری برسد که ۲۰۰ لیتر آب تامین و بسیاری از مشکلات کم آبی برطرف می‌شود.

به گفته بابایی، بیش از هزار میلیارد تومان در طول یکسال گذشته در نکا هزینه شده که ۴۵۰ میلیارد تومان در دهه فجر و ۳۰۷ میلیارد تومان تصفیه خانه و بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان پروژه در هفته دولت افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

وی با اشاره به شعار سال رهبری خاطرنشان کرد: از سال ۸۸ تاکنون، رهبری ۱۳ سال نامگذاری اقتصادی و توجه به کار و سرمایه و تولید داخل و رهنمون شدن‌ به الگوی مصرف را مورد توجه داشتند و با توجه به اینکه اسراف در کارمان زیاد است باید الگوی مصرف رعایت شود.

فرماندار نکا گفت: برای رشد تولید باید شعارهای قبل را مورد توجه قرار داده و موانع سد راه تولید را برداریم و تسهیل‌گری کنیم و پنجره واحد را با قوت اجرایی و از بروکراسی تولید جلوگیری شود.

بابایی اظهار کرد: بی ثباتی در نرخ ارز، تولید کننده را دچار سردرگمی می‌کند و  موجب می‌شود برخی واسطه‌گری و دلالی را بهتر از تولید بداند و باید این‌ نگاه از بین رفته و رشد تولید به‌عنوان دستور اجرایی شود.

وی گفت: باید نظارت دقیق بر بازار اعمال کنیم و در تامین مالی تولید دقت شود.

نماینده عالی دولت در نکا یادآور شد: عمده تعهدات دولت در ارائه  تسهیلات تولید در شهرستان محقق شد و کمتر از ۵ درصد باقی مانده است که بیانگر همکاری بانک‌هاست و استمرار همکاری بانک‌ها و پیگیری مستمر دستگاه‌ها می‌تواند در سال جاری در رشد تولید اثرگذار باشد.

بابایی با اعلام اینکه در سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده برای شهرداری نکا واریز شد که یک هشتم بودجه کل شهرداری بود، تصریح کرد: باید از این‌محل پروژه خاص تعریف و برای مردم اطلاع رسانی تا مردم از خدمات دولت مطلع شوند.

وی افزود: برای دهیاری‌های شهرستان هم ۱۷ میلیارد تومان ارزش افزوده واریز شد.

بابایی گفت: در مهار تورم باید تلاش بیشتری در نکا انجام شود که رشد تورم بالاست و معضل اصلی ما در این بخش، عدم نظارت دقیق و توجه به زیرساخت های لازم است.

فرماندار نکا با بیان اینکه باید نظارت محسوس و غیر محسوس در بازار انجام‌ شود، اظهار کرد: جهاد کشاورزی، صمت، اتحادیه‌ها، اصناف، بهداشت و ...  در تورم اثرگذار هستند و باید در این بخش بدرستی وارد شوند و تورم‌مازاد نباید در شهرستان داشته باشیم.

بابایی گفت: متاسفانه دستگاه‌های ناظر ما در بطن بازار نیستند در حالی که باید تمامی صنوف نظارت کامل را انجام و تورم خود را با شهرستان‌های دیگر مساوی کرده و پایین تر بیاوریم و این مهم‌ با نصب بنر و سخنرانی نمی‌شود، ما ناظریم و باید نظارت دقیق انجام شود.

وی بیان کرد: در کسب و کار تسهیل‌گری شود، سرمایه‌گذار باید مورد توجه باشد و شهرک صنعتی باید مورد توجه باشد و واحد صنعتی و تولیدکننده نباید مشکل داشته باشد و همچنین صادرات کالاهای تولیدی، هدایت سرمایه گذاران، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، تهیه اقلام‌مورد نیاز  مردم با قوت پیگیری شود.

بابایی گفت: پاکسازی حریم جاده‌ها مساله مهمی است که باید مستمر انجام شود و دستگاه‌های مرتبط وارد کار شده و معبری بدون پاکسازی نباشد.

وی افزود: باید فرهنگ سازی تا پاکسازی انجام و پسماند ساماندهی شود و سورتینگ نباید مازاد را در حاشیه جاده رها کند.

نماینده عالی دولت همچنین گفت: فرهنگ سازی ترافیکی هم نیازمند کار فرهنگی و زیرساختی است و نهضت توجه به فرهنگ ترافیکی و پروژه عمرانی راه و ترافیک انجام شود که بهار و تابستان فصل کار زیربنایی است .

فرماندار نکا افزود: آمادگی در  بحران احتمالی آب و تکمیل امکانات و تجهیزات و خودمراقبتی  مساله مهمی است که نباید فراموش شود.

بابایی  همچنین بر رعایت حجاب و عفاف و جلوگیری از روزه خواری در ملا عام تاکید کرد و گفت: در این راستا باید تذکر داده شود و در صورت عدم توجه، با افراد خاطی براساس قانون برخورد می‌شود.

پایان‌پیام/۸۶۰۰۲ /غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول