اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

زمین‌خواری میلیاردی در سمنان/ سودجویان ۲۱ هزار مترمربع از اراضی ملی را شخم زدند!

فرمانده انتظامی استان سمنان از شناسایی و دستگیری عامل زمین‌خواری میلیاردی در شهرستان مهدی‌شهر خبر داد.

زمین‌خواری میلیاردی در سمنان/ سودجویان ۲۱ هزار مترمربع از اراضی ملی را شخم زدند!

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، فرمانده انتظامی استان سمنان پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: با توجه به افزایش بی‌رویه ارزش ریالی زمین در سال‌های اخیر، زمینه سوءاستفاده افرادی سودجو و فرصت‌طلب در تصرف غیرقانونی اراضی ملی به وجود آمد.

وی تصریح کرد: به همین منظور، مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان سمنان در راستای مقابله جدی با زمین‌خواری، ضمن همکاری با یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان سمنان، یک مورد زمین‌خواری را در شهرستان مهدی‌شهر شناسایی شدند و پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی استان سمنان به بررسی‌های فنی و میدانی موضوع توسط مأموران پلیس امنیت اقتصادی این استان اشاره کرد و افزود: سرانجام مشخص شد فردی بدون مجوز اقدام به شخم زدن و کاشت درخت در ۲۱ هزار و ۶۲۹ مترمربع از اراضی ملی کرده است.

موقوفه‌ای ادامه داد: با هماهنگی مراجع قضایی و اقدام سریع و قاطعانه پلیس، متهم دستگیر شد و نسبت به خلع‌ید زمین مبادرت صورت گرفت.

وی ارزش ریالی اراضی ملی کشف‌شده را برابر نظر کارشناسان بالغ بر ۶۵ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و همراه متهم به دادسرا اعزام شد.

فرمانده انتظامی استان سمنان از عزم جدی پلیس در حفظ بیت‌المال و سرمایه‌های ملی از دست افراد سودجو و منفعت‌طلب، خبر داد و از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه زمین‌خواری و تصرف اراضی ملی، موضوع را با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

پایان پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول