اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

بازدید ۴۰۰ هزار نفر از نقاط دیدنی همدان/ غار علیصدر در صدر بازدیدها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا پنجم فروردین امسال ۴۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های دیدنی همدان بازدید کردند که غار علیصدر در رتبه نخست بازدیدها قرار دارد.

بازدید ۴۰۰ هزار نفر از نقاط دیدنی همدان/ غار علیصدر در صدر بازدیدها

محسن معصوم‌علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا پنجم فروردین سال‌جاری ۴۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری همدان دیدن کردند.

وی با بیان اینکه در این مدت ۳۰ هزار و ۶۵۰ نفر در مراکز اقامتی اسکان داده شدند افزود: ۸ هزار و ۷۱۳ نفر در هتل‌ها، ۳ هزار و ۲۶۱ نفر در مجتمع‌های گردشگری، یک‌هزار و ۹۶۰ نفر در مهمانپذیرها و یک‌هزار و ۴۷۴ نفر در هتل‌آپارتمان‌ها اقامت داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان اضافه کرد: یک‌هزار و ۷۹۹ نفر در بوم‌گردی‌ها، ۳۳۸ نفر در متل‌ها، ۱۳ هزار و ۱۰۵ نفر در خانه‌مسافرها، ۵۴۹ نفر در اقامت‌گاه‌های اضطراری و مابقی در سایر مراکز اقامتی اسکان داده شدند.

 وی با بیان اینکه ۳۰ هزار و ۷۳۲ نفر در مراکز وابسته به آموزش و پرورش و اقامتگاه‌های موقت اقامت داشته‌اند تصریح کرد: در این مدت ۱۷۸ بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری صورت گرفته است.

معصوم‌علیزاده بیان کرد: غار علیصدر، آرامگاه بوعلی، آرامگاه باباطاهر، کتیبه‌های گنجنامه، محوطه تاریخی هگمتانه و منطقه تفریحی توریستی عباس‌آباد در صدر بازدیدهای نوروزی استان قرار دارند.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول