اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

آبگیری 3 برابر سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی در فروردین

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: فروردین سال گذشته یک میلیون و 250 هزار متر مکعب آب در سازه های آبخیزداری استان ذخیره سازی شد اما از ابتدای فرودین ماه امسال بیش از 4 میلیون و 650 هزار متر معکب سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی آبگیری شد.

آبگیری 3 برابر سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی در فروردین

خبرگزاری فارس - خراسان جنوبی؛ سخاوت آسمان در همین چند روز ابتدای سال ۱۴۰۲ سبب شد تا علاوه بررفع تشنگی طبیعت خراسان جنوبی، در پشت سد و بندهای آبخیزداری این استان زخم خورده از دشنه خشکسالی های 22 ساله  هم در مقایسه با سال گذشته منابع آبی بیشتری جمع شو.

باز شدن درهای رحمت آسمان به روی خراسان جنوبی علاوه بر خرسندی کشاورزان استان، سبب شد تا طبیعت خراسان جنوبی هم تر و تازه و شاداب شود و چهره ای به طور کامل بهاری به خودش بگیرد.

همین دست و لبازی آسمان طی چند روز ابتدای سال نو سبب شد تا بیش از ۴ میلیون و ۶۵۰ هزار متر معکب آب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی که به واسطه تاب آوری بیشتر در مقابل استمرار قهر طبیعت و همچنین جلوگیری از هدررفت روان آب ها و تقویت سفره های زیر زمینی آبی طی این سال ها احداث آن رونقی بیش از گذشته در استان دارد جمع آوری شود.

آن طور که علیرضا نصرآبادی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: در بارش های اخیر از ابتدای فروردین ۱۴۰۲ بیش از ۴ میلیون و ۶۵۰ هزار مترمکعب سازه های آبخیزداری استان آبگیری شد این در حالی ست که آبگیری این سازه ها در فروردین سال گذشته یک میلیون و ۲۵۰ هزار متر مکعب آب بود.

وی گفت: از ابتدای سال آبی تاکنون بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب در ۲ هزار و ۳۰۰ سازه استان آبگیری انجام شده که از این میزان سهم بارندگی بهمن ماه بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مکعب است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با بیان اینکه بیشترین حجم آبگیری در شهرستان زیرکوه با ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مکعب بود، افزود: در سرایان نیز یک میلیون و ۵۰ هزار متر مکعب و در بیرجند یک میلیون و ۴۱۰ متر مکعب آب ذخیره سازی شد.

نصرآبادی اضافه کرد: در مجموع ظرفیت ذخیره سازی آب در سازه های استان ۸۴ میلیون متر مکعب است که در سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ تاکنون ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب آبگیری شده است.

به گفته وی در خراسان جنوبی دو هزار و 300 سازه آبخیزداری وجود دارد.

خدا کند که دست و دلباز آسمان همچنان برای این استان تشنه تا همیشه ادامه یابد.

پایان پیام/۳۶۳۵/ف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول