اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ترکیه هتک حرمت قرآن در دانمارک را محکوم کرد

وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای جدیدترین اقدام موهن دانمارک علیه قرآن کریم را محکوم کرد و آن را نشانه بارز اسلام‌هراسی توصیف کرد.

ترکیه هتک حرمت قرآن در دانمارک را محکوم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه ترکیه امروز (شنبه) با صدور بیانیه‌ای هتک حرمت قرآن در دانمارک را محکوم کرد و آن را اقدامی در راستای ترویج اسلام‌هراسی توصیف کرد.

خبرگزاری روسی «ریانووستی» گزارش کرد، وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن جدیدترین اقدام اهانت‌آمیز دانمارک به قرآن کریم اعلام کرد: «اقدامی که در ماه مبارک رمضان انجام گرفت به وضوح نمایانگر سطح اسلام‌هراسی، تبعیض و بیگانه‌هراسی است که هر روز در اروپا رو به رشد است و این حقیقت را نشان می‌دهد که درسی را در این خصوص نیاموخته‌اند».

بر اساس این گزارش، مقامات ترکیه به مقام‌های دانمارک تصریح کرده‌اند که چنین اقدامات اهانت‌آمیزی و صدور مجوز برای چنین اقداماتی را نمی‌پذیرند و همچنین از آن‌ها درخواست کرده‌اند تا علیه کسانی که این اقدام را انجام داده‌اند وارد عمل شوند و از تکرار چنین اقداماتی جلوگیری کنند.

بسیاری از افراط‌گرایان در کشورهای اروپایی به خصوص دانمارک به بهانه آزادی بیان اقدام به هتک حرمت قرآن کریم و سوزاندان آن کرده‌اند که این اقدام واکنش مسلمانان جهان را به همراه داشته است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران  نیز 24 اسفند ماه و در سالروز جهانی مبارزه با اسلام هراسی در توئیتر نوشت: دین مبین ⁧اسلام⁩ و  پیامبر رحمت⁧ محمد⁩ (ص) پیام آور صلح، دوستی و همزیستی برای بشریت است. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول