اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تهیه برنامه مدون تحقق شعار سال توسط اتاق بازرگانی مازندران

رئیس اتاق بازرگانی مازندران، گفت: اتاق بازرگانی مازندران به صورت عملیاتی تحقق شعار سال را پیگیری می‌کند و برنامه مدون در این زمینه را در اختیار استانداری مازندران قرار می‌دهد.

تهیه برنامه مدون تحقق شعار سال توسط اتاق بازرگانی مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، عبدالله مهاجر بعد از ظهر امروز در جلسه تحقق شعار سال، اظهار کرد: اگر هر سال پنج درصد شعار سال مقام معظم رهبری را عملیاتی می‌کردیم در کشور مشکل خاصی وجود نداشت.

وی خاطرنشان کرد: توجه رهبر معظم انقلاب به بخش خصوصی به نظر بیشتر است و همه ماها باید در این زمینه تلاش و تکاپو مناسب داشته باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران ادامه داد: اگر مهار تورم داشته باشیم در بحث رشد تولید موفقیت مناسبی کسب می‌کنیم که در بحث مهار تورم بخشی ملی و بخش دیگر مربوط به استان است که انتظار داریم در حوزه ملی دولت برنامه مدونی داشته باشد.

وی یادآور شد: اتاق بازرگانی مازندران به صورت عملیاتی تحقق شعار سال را پیگیری می‌کند و برنامه مدون در این زمینه را در اختیار استانداری مازندران قرار می‌دهد.

مهاجر با اعلام اینکه یکی از اقدامات اثرگذار کاهش تورم، در حوزه دولت و بانک مرکزی است، گفت: اقدامات پولی و بانکی دولت در کاهش تورم اثرگذار است.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران، یادآور شد: رشد تولید را در بخش‌های مختلف ببینیم در بخش کنترل ارز نیاز به ورود دولت داریم اگر در این زمینه برنامه مدون نباشد نمی‌توانیم شاهد رشد تولید و کاهش تورم باشیم.

وی اضافه کرد: برای رشد تولید باید پایه‌گذاری اساسی توسط هر بخش به صورت مناسب انجام شود، انتظار است که استاندار متولیان اصلی را ملزم به تحقق در زمینه کاهش تورم و رشد تولید داشته باشد و در هر فصل از افرادی که مسؤولیت دریافت کردند به مدیران استانی پاسخگو باشند.

*شناسایی نیازهای صادراتی کشور

در ادامه سید مجتبی رضوی اظهار کرد: در بحث مهار تورم بحث حکمرانی است و استان خیلی در این زمینه نمی‌تواند نقش داشته باشد.

وی تصریح کرد: دولت باید خودش را جمع و جور تر کند و در رونق تولید ما می‌توانیم برنامه‌ها را اجرایی کنیم.

رئیس خانه صنعت و معدن مازندران، اضافه کرد: در شهرک‌های صنعتی واحدهای داریم که پروانه بهره‌برداری از گذشته گرفتند اما نمی‌توانیم از دست آنها خارج کنیم که این موضوع بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: کمیته حقوق ذیل ستاد تسهیل در استان فعال شده اما عملیاتی نشده که انتظار است این موضوع تحقق پیدا کند و شناسایی همزمان ظرفیت‌های صادراتی یکی دیگر از اقداماتی که باید در برنامه کاری قرار گیرد.

رضوی ادامه داد: اتاق بازرگانی در این زمینه می‌تواند نیازهای صادراتی کشور را شناسایی و به مدیران شرکت‌های تولیدی انتقال دهند و زمینه افزایش صادرات را فراهم کنیم.

وی با اعلام اینکه یک سری واحدهای ویژه در استان وجود دارد که بسیار تعیین کننده هستند، گفت: برای این واحدها کریدور ویژه تهیه شود و امکانات مورد نیاز آنها را فراهم کنیم.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴ /غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول