اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

شناسایی ۸ هزار و 381 بیمار خاص و صعب العلاج در خراسان شمالی

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان‌شمالی گفت: ۸ هزار و 381 بیمار خاص و صعب العلاج استان شناسایی و جهت دریافت خدمات نشان‌دار شدند.

شناسایی ۸ هزار و 381 بیمار خاص و صعب العلاج در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ظهر امروز مهرداد سفیدگران، سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان‌شمالی در دوازدهمین کمیته استانی بیماران خاص و صعب العلاج استان اظهارکرد: ۸ هزار و ۳۸۱ بیمار خاص و صعب العلاج خراسان‌شمالی شناسایی و جهت دریافت خدمات نشان‌دار شدند.

وی گفت: پس از تصویب و ابلاغ اساسنامه صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج، اقدامات لازم به منظور شناسایی بیماری‌های مشمول صندوق، تدوین بسته‌های خدمتی، شناسائی بیماران و به روزرسانی نرم افزارهای موجود به‌عمل آمده است، بدین منظور لیست ۱۰۶ گروه بیماری به منظور بهره‌مندی از مزایای صندوق ابلاغ شده است.

سرپرست بیمه سلامت خراسان‌شمالی افزود: تاکنون ۳۱ بیماری از ۱۰۷ گروه بیماری صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج، تدوین شده است که خدمات تعریف شده به همراه درصد پوشش بیمه پایه، سهم وزارات بهداشت و سهم صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج در سامانه‌ها تعریف شده است.

وی ادامه داد: قابل ذکر است که سایر بسته‌های خدمتی به تدریج تکمیل و در سامانه‌ها بارگذاری خواهد شد که تا پایان سال به ۵۰ بسته خدمتی خواهد رسید.

سرپرست بیمه سلامت استان تصریح کرد: تاکنون تعداد ۴۴۸ نفر از بیمه‌شدگان مشمول نیز با درخواست حمایت مالی از مزایای صندوق بیماران خاص و صعب العلاج به میزان ۱۶ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال بهره‌مند شده‌اند.

وی افزود: بیماران می‌بایست به صورت مراجعه حضوری به معاونت‌های درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی و یا به‌صورت غیر حضوری جهت برخورداری از مزایای صندوق بیماران خاص و صعب العلاج به آدرس bimehsalamatiranian.ir اقدام لازم را به‌عمل آورند.

داریوش کاظمی، معاون خرید راهبردی سازمان تامین اجتماعی خراسان‌شمالی گفت: یکی از برکات سال ۱۴۰۱ راه‌اندازی صندوق برای بیماران خاص و صعب‌العلاج بوده است و این صندوق گشایش بزرگی را برای این بیماران و خانواده‌های آنان فراهم کرده است.

وی از بیمه سلامت به‌عنوان مجری اصلی این صندوق یاد کرد و افزود: جای تقدیر و سپاسگزاری دارد که کارکنان بیمه سلامت به خوبی توانسته‌اند این طرح را اجرا کنند و به بیماران صعب‌العلاج خدمات ارائه دهند.

پایان پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول