اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

مسئولان با عمل خود امید را به مردم تزریق کنند

امام جمعه شهرکرد گفت: مسئولان با عمل خود امید را به مردم تزریق کنند، امید سالم و واقعی برای نشان دادن اینکه کشور علی‌رغم تمام دشمنی‌ها به سوی جایگاه اصلی خود در نظام جهانی پیش می‌رود و کارهای برزگی شکل گرفته است.

مسئولان با عمل خود امید را به مردم تزریق کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به نامگذاری سال گفت: چندسالی است که نامگذاری سال متوجه مسائل اقتصادی و این نشان‌دهنده اهمیت اقتصاد در زندگی مردم است.َ

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: مهار تورم در کنار رشد تولید به نکته مهمی اشاره دارد، تورم چیزی است که مردم را درگیر کرده است و همه از آن رنج می‌برند؛ اقتصاد گره کور جامعه است و همه باید تلاش کنند تا تورم مهار شود و تولید گسترش یابد.

وی با بیان اینکه رشد تولید به افزایش اشتغال و استحکام پایه‌های اقتصادی کمک می‌کند، افزود: باید به ظرفیت‌های داخل توجه شود و روی تولید داخل تعصب داشت، قبل از انقلاب عکس این را القا می‌کردند که کشور باید وابسته به دیگران باشد اما این روند بعد از انقلاب تغییر کرد و این استقلال باید تقویت شود.

نکونام بیان کرد: علی‌رغم تلاش دشمن برای ضعیف جلوه دادن نظام، مردم در سال گذشته با حضور پرشور در راهپیمایی‌ها، بساط اغتشاشات را از کشور جارو کردند تا به دنیا نشان دهند نظام ما، نظام جمهوری است و مردم پای آن ایستاده‌اند.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه جمهوری اسلامی بر احکام الهی پایبند است، اظهار داشت: جمهوریت را دوعرصه تقویت می‌کند؛ اینکه مردم فریب اغواگران را نخورند و تحت تاثیر شکاکان قرار نگیرند و دوم اینکه مسئولان نقش خدمت‌گزاری خود را به خوبی ایفا کنند و خادم مردم باشند.

وی گفت: لازمه جمهوریت این است که مسئولان با عمل خود امید را به مردم تزریق کنند، امید سالم و واقعی برای نشان دادن اینکه کشور علی‌رغم تمام دشمنی‌ها پیش به سوی جایگاه اصلی خود در نظام جهانی است و کارهای برزگی شکل گرفته است.

نکونام با اشاره به برخی سخنان مبنی بر صدور امتیاز برای توافقات اخیر، خاطرنشان کرد: این از تحریف‌های اساسی دشمن است، جمهوری اسلامی روی مواضع خود ایستاده است و به دنبال ایجاد تعامل از راه گفت‌وشنود است و اینکه در برخی دولت‌ها امتیازاتی داده شده است نتیجه‌ای جز سرخوردگی برای آن افراد و ملت رقم نزده است.

کاهش جمعیت حوزه علمیه نتیجه سم‌پاشی دشمن است

امام جمعه شهرکرد با اشاره به سالروز تاسیس حوزه علمیه، افزود: کم‌شدن افراد در حوزه‌های علمیه به دلیل سم‌پاشی دشمن است، دشمن در تلاش است مذهب جعفری را تضعیف کند و با وارد کردن هجمه‌های مختلف جوانان ما را از ورود به حوزه‌های علمیه باز دارد.

وی ادامه داد: حال که ایام ثبت‌نام در حوزه آغاز شده است باید افراد به آن سمت سوق داده شوند و حوزه تقویت شود و افراد به خود ببالند که فرزندی شاگرد مکتب امام صادق(ع) تربیت می‌کنند.

نکونام با اشاره به ماه رمضان بیان کرد: ماه رمضان ماه ارتباط عمیق با خداست و لیله‌القدر می‌تواند یک عمر فرد را بیمه کند، این ماه فرصت مغتنمی است که باید تلاش کرد از این ساعات بیشترین بهره را برد و در مسیر حق ثبات قدم پیدا کرد.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: قرآن جامعه را از یک امر نهی کرده است و آن تصمیم‌‌گیری بر اساس ظن و حدس و گمان است که اگر چنین باشد در مدار حق حرکت نخواهید کرد؛ امور باید علمی و دانشی باشند و فرد یا باید خودش عالم به موضوع باشد یا از کسی تقلید کند که او عالم باشد.

وی اظهار داشت: اگر جامعه‌ای بخواهد به سمت رستگاری حرکت کند باید نماز را اقامه کند و مساجد زنده و پویا باشد؛ تلاش کنید نماز جزو فرهنگ‌های عمومی و در جامعه جلا داشته باشد.

پایان پیام/ 68035

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول