اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

افتتاح سفارت ترکمنستان در دوحه

در چارچوب سفر رسمی رئیس جمهور ترکمنستان به قطر، سفارت این کشور در دوحه افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

افتتاح سفارت ترکمنستان در دوحه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در چارچوب سفر «سردار بردی‌محمداف»، رئیس جمهور ترکمنستان به قطر سفارت این کشور در دوحه افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

در این مراسم برخی اعضا دولت ترکمنستان، روسا و نمایندگان نمایندگی‌های دیپلماتیک کشورهای خارجی مقیم دوحه و همچنین مقامات وزارت امور خارجه دو کشور، شرکت کردند.

تاکید شد که راه‌اندازی این سفارتخانه نمادی از نقش مهمی است که ترکمنستان در سیاست خارجی خود برای توسعه روابط با قطر قائل است.

در این راستا، خاطرنشان شد سفارت ترکمنستان در دوحه سطح بالایی از گفت‌وگوهای بین‌دولتی منطبق با اعتماد و شفافیت را برقرار و فعالانه تقویت بیشتر مشارکت سازنده در همه زمینه‌ها را ترویج خواهد کرد.
در کنار این موضوع به اهمیت این مراسم که همزمان با مذاکرات بلندپایه میان «سردار بردی‌محمداف»، رئیس جمهور ترکمنستان و شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر قطر صورت گرفت، اشاره شد.

اظهار شد که دیدار سران ترکمنستان و قطر تایید کننده علاقه دو کشور برای توسعه روزافزون همکاری‌های سودمند دوجانبه و چندجانبه و همچنین بیانگر حسن نیت مردم ترکمن و قطر برای تحکیم پیوندهای دوستی و برادری می‌باشد.

دستور افتتاح نهاد دیپلماتیک ترکمنمستان در قطر در دسامبر سال 2022 میلادی توسط رئیس جمهور این کشور به امضا رسیده بود.

لازم به یاداوری است که در پایان مذاکرات سران دو کشور اسناد جدیدی در زمینه همکاری دوجانبه به امضا رسیدند که یادداشت‌ تفاهم بین دولت‌های ترکمنستان و قطر در زمینه پیشگیری و رفع شرایط اضطراری، یادداشت تفاهم تعقیب قضایی بین دادستانی های کل، یادداشت تفاهم در زمینه جوانان، برنامه همکاری 2023-2024 در زمینه ورزش بین کمیته دولتی ورزش ترکمنستان و وزارت فرهنگ و ورزش قطر، موافقتنامه در زمینه ترویج حمایت متقابل از سرمایه گذاری،  یادداشت تفاهم همکاری بین وزارت کار و حمایت اجتماعی جمعیت ترکمنستان و وزارت کار قطر و موافقتنامه بین دولت ترکمنستان و دولت قطر در مورد لغو روادید برای دارندگان گذرنامه دیپلماتیک و خدمتی دو کشور از آن جمله است.

بردی‌محمداف در چارچوب سفر رسمی دو روزه خود همچنین با روسای شرکت‌ها و سازمان‌های سرمایه گذاری معتبر این کشور ملاقات کرد.

این رویداد تجاری با مشارکت نمایندگان اتاق صنایع و بازرگانی، انجمن کسب و کار قطر و همچنین بزرگترین هلدینگ‌های این کشور، برگزار شد.

بردی‌محمداف در این دیدار با تاکید بر این که امروز همه شرایط برای ارتقاء روابط دو کشور به یک سطح جدید کیفی رسیده است، خاطرنشان کرد: عشق‌آباد همواره قطر و محافل تجاری آن را به عنوان شرکای قابل اعتماد خود می‌داند.
پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول