اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

اصلاح ساختار اقتصادی و رشد تولید منجر به مهار تورم می‌شود

رئیس کمیته محاسبات مجلس شورای اسلامی اصلاح ساختار اقتصادی و رشد تولید و اشتغال را از عوامل مهار تورم دانست.

اصلاح ساختار اقتصادی و رشد تولید منجر به مهار تورم می‌شود

علیرضا شهبازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: توجه به مسائل اقتصادی و رشد تولید یکی از دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری طی سال‌های اخیر بوده که در هر سال مکرر روی آنها تأکید داشتند. 

وی افزود: رهبری هر سال برای توسعه کشور استراتژی راهبردی را ترسیم و ریل‌گذاری می‌کنند که طی سالهای گذشته مسائل اقتصادی و بحث تولید، اشتغال و دانش‌بنیان محور اصلی توصیه های ایشان بوده است اما آنگونه که باید و شاید مسئولان در راستای تحقق آن به وظایف خود به خوبی عمل نکرده‌اند. 

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شعار امسال گفت: یکی از عواملی که می‌تواند در زمینه مهار تورم موثر واقع شود بحث رشد تولید و بهبود اشتغال است.

وی حمایت از بخش خصوصی را از عوامل موثر بر جریان رشد و رونق تولید عنوان کرد و افزود: حمایت از بخش خصوصی می‌تواند بر فضای کسب و کار مساعد تاثیرگذار بوده و به جذب سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال و رشد تولید منجر شود.

شهبازی اصلاح ساختارهای اقتصادی کشور را از دیگر راهکارهای رشد تولید و مهار تورم دانست و گفت: اصلاح ساختارهای اقتصادی و ساختار بودجه از جمله عواملی است که می تواند زمینه را برای مهار تورم و رشد تولید در کشور فراهم کند که مجلس در این زمینه اقدامات خوب و گام‌های عملی برداشته است.

وی افزود: امیدواریم دولت هم با عزم و اراده‌ای که دارد در درجه اول به معیشت مردم و بحث تولید و اشتغال بپردازد تا بتواند در مهار کنترل موفق باشد.

رئیس کمیته محاسبات مجلس با بیان اینکه اقدامات مجلس طی سالیان اخیر در جهت رشد تولید و بهبود اشتغال بوده است افزود:  طی چند سال اخیر قوانین خوبی مانند مجوز کسب و کار و رفع موانع آن، تصویب قانون مالیات بر سرمایه، تولید مسکن و سایر موارد را مصوب کردیم که اینها می‌تواند در جهت رونق تولید و بهبود اشتغال و سرمایه گذاری و نهایتا مهار تورم بینجامد.

وی گفت: دولت باید تلاش بیشتری داشته باشد تا قوانین مجلس و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب را اجرایی کند و مجلس نیز باید بر روند اجرای قانون نظارت داشته باشد تا بر مشکلات غلبه کنیم.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول