اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اجرای سیاست‌های رهبر انقلاب، یأس و ناامیدی دشمنان را به دنبال دارد

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: اگر همت و عزم ملی برای اجرای دستورات رهبر معظم انقلاب در سال ۱۴۰۲ باشد، پیش‌بینی می‌شود یأس کامل برای آمریکا، اروپا، اسرائیل و منطقه به وجود خواهد آمد.

اجرای سیاست‌های رهبر انقلاب، یأس و ناامیدی دشمنان را به دنبال دارد

حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جوار حرم رضوی اظهار داشت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جوار مضجع پاک حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) در قالب یک برنامه و نقشه راه یک‌ساله کشور در سال ۱۴۰۲ برای تمام دستگاه‌ها و آحاد مردم تبیین و بیان شد.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب در بُعد داخلی بر مهار تورم و رشد تولید در بحث مسائل اقتصادی تأکید کردند، گفت: رهبر انقلاب تحول را به معنای تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف و معیوب به عنوان نیاز اساسی کشور خواندند و فرمودند باید با اراده قاطع، تکیه بر اعتماد به نفس ملی، امیدواری و هوشیاری، کار سنگین و دشوار تحول را آغاز و نقاط ضعف عمدتاً اقتصادی را به نقاط برجسته و درخشان تبدیل کنیم.

سالک بیان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری باید مسائل اقتصادی را با مشارکت مردم پیش برد و از حالت دولتی بیرون آورد و تنها دولت بر اساس سیاست‌گذاری و نظارت بر کل مسائل اقتصادی حرکت کند نه اینکه بنگاه‌داری و اجرای مسائل را عهده‌دار شود.

اقتصاد دولتی یک مصیبت است

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه یکی از مصیبت‌ها این است که اقتصاد دولتی شود، افزود: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عیب دیگر اقتصاد کشور را وابستگی به نفت خام برشمردند و فرمودند که بند ناف اقتصاد را باید از صادرات نفت خام جدا کنیم و برای کسب درآمد بیشتر به فعالیت‌های غیرنفتی بپردازیم.

وی ادامه داد: مسأله دیگر توجه به ظرفیت فوق‌العاده مردم به ویژه حرکت دانش بنیان بود که مطلوب رهبر انقلاب نبود و فرمودند من بیشتر از این توقع داشتم و هدایت‌های لازم را برای اقتصاد و معیشت مردم بیان کردند.

سالک با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اشاره‌ای به شیرینی و تلخی‌های ۱۴۰۱ داشتند، عنوان کرد: شیرینی‌ها دستاوردهایی بود که در رابطه با شعار سال در سال گذشته شکل واقعی پیدا کرده بود و در بخش‌هایی اظهار رضایت کردند و در بخش‌هایی گفتند که به نتایج مطلوب نرسیده‌ایم و تلخی‌هایی هم مطرح کردند که مربوط به اقتصاد کشور بود و نگرانی خود را در این رابطه اظهار کردند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پس از برشمردن عیوب اصلی اقتصاد کشور که باید با برنامه‌های تحولی برطرف شوند، به چند مورد از نقاط ضعف موجود در میان مردم هم اشاره کردند و فرمودند اسراف در مصرف آب، برق، گاز، نان و بنزین، تجمل‌گرایی افراطی، تعصب نداشتن به تولید داخلی، از جمله عیوب و اشکال‌هایی است که باید در رفتارهای عمومی برطرف و اصلاح شود.

استکبار تلاش می‌کند هویت جمهوری اسلامی ایران را از بین ببرد

وی با اشاره به محورهای خارجی بیابانات رهبر انقلاب گفت: ایشان فرمودند، در راستای تحولی که ما مطرح می‌کنیم دنیای استکبار تحولی را بیان می‌کند که هویت جمهوری اسلامی ایران را از بین ببرند و بر روی بسترهایی که در داخل کشور به وجود می‌آید، موج سواری کنند.

سالک با بیان اینکه دشمن ممکن است از دریچه سیاست، اقتصاد و فرهنگ وارد شود و در جنگ ترکیبی دشمن مسائل اقتصادی و فرهنگی هدف قرار داده است، افزود: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در اشاره‌ای به سردرگمی آمریکایی‌ها در منطقه فرمودند که راه و سیاست نظام در منطقه روشن است و می‌دانیم چه کار می‌کنیم اما آمریکایی‌ها، متحیر و درمانده‌اند چرا که اگر در منطقه بمانند، مانند افغانستان با نفرت روزافزون ملت‌ها مواجهه و مجبور به ترک منطقه می‌شوند و اگر بروند هم، مطامع خود را از دست می‌دهند که این سردرگمی نشانه ضعف آشکار آن‌ها است.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید بر قدرت و ظرفیت‌های داخلی تکیه و آن‌ها را شناسایی کنیم و بر اساس برنامه‌ریزی کشوری این ظرفیت‌ها را به کارگیری کنیم، تصریح کرد: ایشان «بنیه درونی قوی و مستحکم ملت ایران» را از نقاط قوت بارز کشور دانستند و فرمودند این قوت و استحکام درونی ناشی از ایمان مردم است چرا که حتی افرادی که در ظاهر به برخی احکام اسلامی پایبندی کاملی ندارند، به خدا، قرآن و ائمه هدی ایمان دارند.

وی بیان کرد: به فرموده رهبر انقلاب دشمن می‌گوید به حرف‌های رهبری گوش نکنید، حرف‌های رهبری تکراری است؛ سال‌ها است که جبهه‌ دشمن با صدای بلند اعلام می‌کند که می‌خواهیم جمهوری اسلامی را به زانو دربیاوریم، رهبری در مقابل می‌گوید غلط می‌کنید؛  این تکرار نیست، این استقامت است.

سالک ادامه داد: خدای متعال به ما دستور داده است «فَاستَقِم کَما اُمِرتَ وَ مَن تابَ مَعَک»؛ این استقامت است، مردم بیدارند، مردم ایستاده‌اند، مردم در صحنه‌اند؛ این را در سال‌های متمادی، مردم عزیزمان نشان داده‌اند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: مقام معظم رهبری دستوراتی به مجلس، ریاست جمهوری، دولت و آحاد مردم دادند و اگر همت و عزم ملی برای اجرای این دستورات در سال ۱۴۰۲ باشد، پیش‌بینی می‌شود یأس کامل برای آمریکا، اروپا، اسرائیل و منطقه به وجود خواهد آمد.

وی اضافه کرد: صحبت‌های مقام معظم رهبری در حقیقت یک نوع تبیین داخلی و خارجی در سطح بین‌المللی بود و میزان بصیرت و آگاهی مردم را بالاتر برد.

مهار تورم  و رشد تولید اساس کار اقتصادی کشور است

سالک در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به شعار سال گفت: مهار تورم  و رشد تولید به تعبیر من اساس کار اقتصادی کشور است اگر مهار تورم را داشته باشیم از نقدینگی جلوگیری می‌شود و نقدینگی به سمت تولید هدایت می‌شود.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رشد تولید ملی در واردات و صادرات هدف اصلی است، خاطرنشان کرد: صادرات باید تولید محور باشد و وارداتی که مشابه آن در ایران است باید از ورود آن جلوگیری شود، هر چه بتوانیم بر روی رشد تولید ملی داخلی سرمایه‌گذاری کنیم بی‌نیازی‌مان در سطح بین‌المللی برای استکبار روشن‌تر می‌شود و این حرکت با امیدی که به جامعه داده می‌شود، آینده بسیار روشنی دارد.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول