اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

نماینده مجلس: پوشش صندوق بیمه سلامت همگانی و بیمه روستائیان و عشایر بهبود می‌یابد

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در تذکری به لزوم پوشش دو صندوق بیمه سلامت همگانی و بیمه روستائیان و عشایر همچوم سایر صندوق‌های بیمه تاکید کرد.

نماینده مجلس: پوشش صندوق بیمه سلامت همگانی و بیمه روستائیان و عشایر بهبود می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، روح‌الله نجابت در این تذکر اظهار داشت: در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ نمایندگان مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد اینجانب مبنی بر الحاق یک بند به تبصره ۱۷ این لایحه موافقت کردند و این مصوبه پس از تایید شورای نگهبان جهت اجرا ابلاغ شد.

وی افزود: بر اساس این پیشنهاد سازمان بیمه سلامت مکلف است نسبت به پوشش خدمات درمانی در دو صندوق بیمه سلامت همگانی و بیمه روستاییان و عشایر همچون سایر صندوق‌های بیمه‌ای اقدام نماید و خدمات درمانی بیماران این دو صندوق در صورت مراجعه به بخش خصوصی و مراجع خارج از نظام ارجاع به میزان پایه بخش دولتی تحت پوشش بیمه قرار خواهد داشت.

او گفت: همچنین به منظور رعایت حقوق بیماران و کاهش هزینه‌های کمرشکن درمان، بیمه‌های پایه مجازند به میزان حداکثر ۲۰ درصد از اسناد دارویی داروخانه‌ها را به صورت کاغذی و با نسخه پیچی الکترونیکی دریافت نمایند.

نجابت اظهار داشت: پیش از این، افرادی که زیر پوشش صندوق بیمه سلامت همگانی و بیمه روستاییان و عشایر بودند برای استفاده از حمایت‌های بیمه‌ای صرفا باید به مراکز دولتی مراجعه می نمودند.

 این قانون با حذف تبعیض ساختاری، موجب خواهد شد تا هزینه‌های درمانی بیش از ۳۰ میلیون نفر در صورت مراجعه به مراکز درمانی خصوصی، به میزان پایه بخش دولتی تحت پوشش بیمه قرار بگیرد.

وی گفت: لازم به ذکر است که در لایحه بودجه سال گذشته نیز با پیشنهاد بنده و تصویب مجلس، سه دهک پایین درآمدی بدون ثبت نام تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

گفتنی است این اقدامات منجر به کاهش هزینه‌ درمانی محرومان و مستضعفین خواهد شد و می تواند گامی به سمت عدالت تلقی گردد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول