اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

برگزاری دهکده بهار ایران در میدان آزادی

شهردار منطقه 9 تهران گفت: در راستای گرامیداشت آیین‌های نوروز باستانی و گرامیداشت ماه رمضان، برنامه دهکده بهار ایران برگزار می ‌شود.

برگزاری دهکده بهار ایران در میدان آزادی

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، سید رحیم مرتضوی شهردار منطقه 9 تهران گفت: در راستای گرامیداشت آیین‌های نوروز باستانی و گرامیداشت ماه مبارک رمضان با رویکرد معرفی آیین‌ها و سنت‌های اقوام مختلف ایرانی، ویژه‌برنامه‌های متنوعی با عنوان «دهکده بهار ایران» در میدان آزادی در منطقه ۹ برگزار می‌شود.

شهردار منطقه 9 تهران ادامه داد: گذرگاه اقوام در میدان آزادی، جشنواره غذای محلی، سوغات و صنایع دستی در سیاه چادرهای عشایری با پوشش‌های محلی مستقر و آیین و رسوم نوروزی را به همراه موسیقی محلی اجرا می‌کنند. همچنین بازارچه سنتی در قالب ۴۰ غرفه نیز در حاشیه این مراسم دایر است.

مرتضوی در ادامه عنوان کرد: از جمله مهم‌ترین این برنامه‌ها می‌توان به برگزاری آیین و رسوم ملل فارسی زبان در میدان و در جوار برج تاریخی آزادی اشاره کرد. همچنین برای ایجاد فضایی دلچسب برای تمامی اقشار و گروه‌های سنی مختلف یک شهر بازی پرتابل و کارگاه‌های خلاقیت و بازی vr برای کودکان تدارک دیده شده است.

این مقام ارشد شهری در منطقه۹ یادآور شد:  برگزاری جنگ شادی به همراه حضور خواننده‌های مطرح و گروه‌های آکروبات باز از دیگر برنامه های متنوعی است که در ایام نوروز از ساعت ۲۰لغایت ۲۴ اجرا می‌شود.

شهردار منطقه ۹ تهران ابراز امیدواری کرد که سال پیش رو سالی توأم با موفقیت و اخبار خوش برای شهروندان باشد.

ویژه برنامه های نوروزی منطقه ۹ در میدان آزادی در ایام نوروز و از یکم فروردین ماه سال ۱۴۰۲ از ساعت ۱۷ لغایت۲۴ اجرا می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول