اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

توضیحات نوری درباره مشکلات پرداخت حقوق معلمان/ برگزاری جلسه پرداختی‌های رتبه‌ استحقاقی بعد از تعطیلات عید

وزیر آموزش و پرورش درباره مشکلات پرداخت حقوق معلمان و اجرای رتبه‌بندی معلمان، توضیحاتی را ارائه داد.

توضیحات نوری درباره مشکلات پرداخت حقوق معلمان/ برگزاری جلسه پرداختی‌های رتبه‌ استحقاقی بعد از تعطیلات عید

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در شبکه یک، اظهار کرد: دو مورد را بیان کنم که یکی تأخیر در پرداخت حقوق و مورد بعدی اشکالی که ایجاد شد، من همینجا از فرهنگیان و خانواده آنها به جد عذرخواهی کنم. 

وی ادامه داد: تأخیر در پرداخت حقوق به این دلیل بود که ما مطالبات رتبه‌بندی را همزمان با حقوق پرداخت کنیم. در مبنای محاسبه یک اختلافی به وجود آمد که بخشی به قانون و بخشی به اعتبار بر می‌گردد .

نوری افزود: این مشکل قبل از چهارشنبه ایجاد شد که در روز چهارشنبه در هیأت دولت مطرح شد. رئیس‌جمهور دستور اکید داشت و معاون اول رئیس جمهور پیگیری کرد اما در طول این مدت به توافق نرسیدیم و لذا حقوق اسفند را مانند گذشته پرداخت کردیم.

وی اضافه کرد: در این حقوق اختلالی به وجود آمد و معوقات از همکاران کسر شده بود که بلافاصله پیگیری کردیم و الحمدالله با دستور رئیس  جمهور و دلسوزان هیأت دولت پیگیری کردند الان که من آمدم فایاش را آماده می‌کنند که از اینجا به بانک مرکزی می روم تا ان‌شاءالله پرداخت حقوق فرهنگیان کامل شود.

وزیر آموزش و پرورش درباره رتبه‌بندی معلمان، اظهار کرد: قانون رتبه‌بندی معلمان بعد از ۱۱ سال به تصویب رسید و به‌رغم محدودیت‌های اعتباری که وجود داشت، یک کار مشترک ارکان نظام صورت گرفت و همچنین پیگیری رئیس‌جمهور باعث شد تا بتوانیم قانون  رتبه‌بندی را اجرایی کنیم. 

وی با بیان اینکه معلمان مشمول، رتبه اولیه و مزایای آن را مستمرا دریافت می‌کنند، گفت: برای کامل شدن رتبه‌بندی، همکارانم خیلی تلاش کردند و حمایت‌های بسیاری از سوی رئیس‌جمهور و دولت صورت گرفت تا تفاوت رتبه تا رتبه استحقاقی پرداخت شود.

نوری با بیان اینکه ۲۴۰ هزار معلم در رتبه اول قرار دارد، ادامه داد: مابقی معلمان در رتبه‌های مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم قرار دارند که مسأله در پرداخت همان مبنای محاسباتی بود که با دستور رئیس‌جمهور و مأموریتی که به معاون اول داده‌اند، پیگیری می‌شود.

وی افزود: مقرر شد به محض اینکه ادارات باز شوند، جلسه‌ای را برگزار کنیم و این موضوع را در دستور کار قرار دهند و چاره‌اندیشی شود تا معلمان از این پرداخت بهره‌مند شوند. 

نوری با بیان اینکه احکام رتبه‌بندی ۸۳۰ هزار معلم و بیش از ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته صادر شده است، ادامه داد: در رتبه‌بندی، شایستگی‌هایی را شناسایی کردند و بر اساس این شایستگی‌ها، امتیازات را بارگذاری کردند‌ و هیأت ممیزه‌ای که از درون خود فرهنگیان است، این اطلاعات را ممیزی کردند و رتبه استحقاقی دادند. 

وی تصریح کرد: در آموزش و پرورش، تعداد زیادی استاد معلم، دانشیار معلم و استادیار معلم داریم و این موضوع باعث می‌شود که فرد بداند برای ارتقای رتبه، چه شایستگی‌هایی باید داشته باشند و در راستای آن چه اقداماتی را انجام دهند؛ این اقدام، کیفیت کار آموزش و پرورش را بالا می‌برد، موجب ارتقای شایستگی فرد و ایجاد رقابت در نظام تعلیم و تربیت می‌شود. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول