اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

مصدومیت ۶۰ نفر در ۳ روز نخست طرح نوروزی گلستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: تاکنون ۶۰ نفر در حوادث نوروزی گلستان مصدوم شده و به آنها امدادرسانی شد.

مصدومیت ۶۰ نفر در ۳ روز نخست طرح نوروزی گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قاسم غریب آبادی عصر امروز در بازدید از کمپ‌های نوروزی جمعیت هلال احمر در گرگان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از تاریخ ۲۵ اسفندماه طرح نوروزی آغاز شد و تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: از آغاز طرح نوروزی تا ۲۸ اسفندماه یعنی روز گذشته به ۳۵ حادثه جاده‌ای، شهری، صنعتی و کارگاهی امدادرسانی شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: در مجموع در این حوادث ۶۰ نفر مصدوم شدند که از این مجموع ۱۲ نفر به مراکز امدادی منتقل و باقی افراد در صحنه مورد درمان سرپایی قرار گرفتند.
غریب‌آبادی گفت: در طرح نوروزی و بخصوص در کمپ‌های ثابت خدمات بشردوستانه نیز ارائه می‌شود که ۲۳ تیم سحاب، هفت فضای دوستدار کودک به مراجعان خدمات‌رسانی می‌کنند.
وی اضافه کرد: در طرح بشردوستانه نوروزی هلال احمر گلستان ۱۲۹ نفر مشارکت دارند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان خاطرنشان کرد: تاکنون یک هزار و ۸۵۱ نفر از خدمات ایستگاه‌های سلامت و ایمنی هلال احمر گلستان استفاده کرده‌اند.
غریب‌آبادی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات طرح نوروزی امسال که توسط تیم‌های ثابت اجرا می‌شود راهنمای مسافران نوروزی است که در طرح مشارکتی با اداره کل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی برای معرفی بهتر استان و تبدیل شدن گلستان به استان مقصد در حال اجرا است.
وی گفت: ما همچنین با برپایی خیمه‌های نماز سعی کردیم فضایی مناسب را برای مسافران گرامی ایجاد کنیم که تاکنون ۱۸۴ نفر از این خیمه‌های نماز استفاده کردند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان تصریح کرد: یکی از تقاضا‌های ما از مسافران بخصوص رانندگان عزیز این است در جاده‌ها با احتیاط رانندگی کنند.
غریب‌آبادی بیان کرد: متاسفانه حوالی ساعت ۱۶ امروز برخورد زنجیره‌ای خودروی پیکان وانت، تیبا، پژو پارس و جک در محور آق‌قلا به بندرترکمن باعث مصدوم شدن ۹ نفر شد که یک آقا ۴۷ ساله و یک کودک هفت ساله بدلیل شکستگی شدید از ناحیه پا به بیمارستان منتقل شدند.
وی اضافه کرد: در سانحه‌ای دیگر حوالی ساعت ۱۴ در محور‌ توسکستان به گالیکش بین روستای تنگراه و ترجنلی ۶ نفر مصدوم شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان بیان کرد: این حادثه نیز بر اثر برخورد خودروی دنا پلاس و پژو ۴۰۵ رقم خورد که در پی آن خانم ۳۰ ساله بدلیل تروما از ناحیه سر ، دست و پای چپ، دختر خانم ۶ ساله بدلیل تروما از ناحیه سر و قفسه سینه، نوجوان ۱۳ ساله و ۱۱ ساله بدلیل آسیب بدنی به بیمارستان منتقل شدند.
غریب آبادی بیان کرد: شماره تلفن ۱۱۲ جمعیت هلال احمر به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به امدادخواهان است.
انتهای پیام/۸۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول