اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

باران، مهمان سال نو در مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه یکم و دوم سال جدید انتظار داریم بارش‌ها در سطح استان گسترش یابد.

باران، مهمان سال نو در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران،‌ احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران، اظهار کرد: امروز در مناطق ساحلی جلگه‌ای نیمه‌ابری تا ابری و همراه با رقیق بوده و گاها بارش‌های پراکنده و در ارتفاعات صاف تا نیمه‌ابری شاهد هستیم. 

وی افزود: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه روزهای یکم و دوم سال جدید با تقویت سامانه بارشی انتظار داریم بارش‌ها در سطح استان گسترش یابد و علاوه بر کاهش دما در ارتفاعات ابری، مه‌آلود، کاهش دید، بارش باران و در مناطق سردسیر و کوهستانی شاهد بارش برف هستیم. 

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اشاره به صدور هشدار جوی سطح نارنجی هواشناسی مازندران، اظهار کرد: با فعالیت سامانه سرد بارشی تا اواخر وقت چهارشنبه دوم فروردین شاهد بارش باران و بارش برف در مناطق مرتفع و همچنین احتمال تگرگ در مناطق کوهستانی استان هستیم. 

اسدی با هشدار جاری شدن روان‌آب و سیلاب‌های محلی و نقطه‌ای، تصریح کرد: پرآب شدن رودخانه‌‌ها، کاهش دید ، لغزندگی و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی نیز از مخاطرات این سامانه محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر پرهیز از عدم اسکان در کنار رود خانه‌ها، یادآور شد: پرهیز از تردد و احتیاط در تردد و توقف جاده‌ای به‌ویژه محورهای کوهستانی و پرهیز از صعود کوهنوردان به ارتفاعات ضروری است.

 معاون هواشناسی مازندران یاداور شد: روز پنج‌شنبه انتظار داریم به‌تدریج با کاهش ابر و روزهای پنج‌شنبه و شنبه جوی نسبتا پایدار همراه با افزایش دما خواهیم داشت که در مناطق ساحلی جلگه‌ای با احتمال مه صبحگاهی خواهد بود.

  اسدی گفت: دریای مازندران امروز به‌صورت موج کوتاه و فردا مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود. 

پایان پیام/۸۶۰۳۴/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول