اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

با لجبازی کودک چگونه برخورد کنیم؟

دنیای کودکی دنیای رسیدن به خواسته‌هاست و گاهی بچه‌ها برای رسیدن به برخی خواسته‌ها مقاومت به خرج می‌دهند که به لجبازی تعبیر می‌شود.

با لجبازی کودک چگونه برخورد کنیم؟

به گزارش خبرگزاری فارس، دنیای کودکی دنیای رسیدن به خواسته‌هاست و گاهی بچه‌ها برای رسیدن به برخی خواسته‌ها مقاومت به خرج می‌دهند که به لجبازی تعبیر می‌شود. والدین باید صبر داشته باشند خشم فقط به آتش لجبازی بیشتر کودک دامن می‌زند.

نکاتی که می‌تواند کارساز باشد

لجبازی را یک ویژگی منفی ندانید بلکه به آن با دید مثبت نگاه کنید. لجبازی کودک می‌تواند نشانه این باشد که او به فکر خودش است و می‌تواند قاطعانه افکار و عقاید خود را به زبان آورد.

اگر موضوع چندان جدی نیست هیچ ضرری ندارد که با کودک خود مذاکره کنید و به توافق برسید. بیش از حد واکنش نشان ندهید. دیدگاه خود را به آرامی برای کودک شرح دهید.

مشکل را شناسایی کنید

مشکل را شناسایی کنید و به کمک خود کودک، دنبال راه‌حل بگردید، به این ترتیب او دیگر شما را دشمن خود نمی‌داند.

کودکان لجباز احساس می‌کنند یکی باید برنده شود و دیگری باید ببازد. برای چنین موقعیتی، طرز فکر برنده-برنده بهترین راه‌حل است. به او بگویید پدر و مادر هم می‌خواهند برنده باشند و آیا راه‌حلی را سراغ دارد که به نفع شما و خودش باشد؟

دنیا را از دریچه چشمان کودک خود ببینید

وقتی پدر و مادر احساس می‌کنند اوضاع وخیم شده است باید به دنبال روش‌های درمانی باشند. قرار نیست به رفتار بد کودک پاداش بدهید بلکه باید در رابطه خودتان با او تجدید نظر کنید. دنیا را از دریچه چشمان کودک خود ببینید.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول