اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

پیش‌بینی افزایش ۳۶ درصدی سفرهای نوروزی تا سوم فروردین/ رانندگان قانونمند جایزه می‌گیرند

رئیس پلیس راهور کشور گفت: پیش بینی می‌شود تا سوم فروردین با افزایش ۳۶ درصدی موج سفرهای نوروزی مواجه باشیم.

پیش‌بینی افزایش ۳۶ درصدی سفرهای نوروزی تا سوم فروردین/ رانندگان قانونمند جایزه می‌گیرند

گروه جامعه خبرگزاری فارس - میثاق بدیعی مقدم: سردار سیدکمال هادیانفر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا پیش از ظهر امروز،ضمن بازدید از مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور اظهار داشت: از 24 اسفند ماه موج اول سفرهای نوروزی شروع شده است و پیش بینی می‌شود طی روزهای آتی و تا سوم فروردین سال جدید با افزایش 36 درصدی همراه باشد.

وی افزود:از سوم فروردین 1402 و با شروع ماه مبارک رمضان، پیش بینی می‌شود که سفرهای بین شهری و استانی کاهش 9درصدی داشته باشد.

 جانباختن 125 نفر در سه روز گذشته براثر تصادف

سردار هادیانفر در ادامه با اشاره به آمار جانباختگان تصادفات رانندگی در سه روز گذشته بیان داشت: از روز 24 اسفند که سفرهای نوروزی شروع شده است متاسفانه 125نفر از هموطنان عزیزمان را براثر تصادفات رانندگی از دست دادیم.

وی اضافه کرد: علل اصلی تصادفات، سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی بوده است لذا خواهشی که داریم این است که هموطنان عزیز قبل از رانندگی، حتما استراحت کافی را داشته و در طول مسیر نیز هرجا که احساس خستگی کردند، استراحت کنند و بعد به مسیر خود ادامه دهند.

رئیس پلیس راهور فراجا در ادامه با اشاره به آمار جانباختگان تصادفات رانندگی در نوروز سال گذشته، بیان کرد: در نوروز سال گذشته متاسفانه 1100 نفر از هموطنانمان بر اثر سوانح ترافیکی کشته و 18 هزار نفر نیز مجروح و مصدوم شدند که آمار بسیار بالایی است.

وی در ادامه در خصوص پیش بینی وقوع بارندگی در روزهای آتی، گفت: طبق اعلام سازمان هواشناسی در روزهای ابتدایی سال به خصوص اول فروردین با موج جدید بارش ها مواجه خواهیم بود که در این شرایط، با توجه به لغزندگی سطح معابر، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه، تهدید بسیار جدی محسوب می شود، لذا توصیه می کنیم رانندگان عزیز نهایت احتیاط و دقت را داشته باشند.

 کاهش 10کیلومتری سرعت در ایام نوروز

سردار هادیانفر در ادامه به کاهش 10کیلومتری سرعت، اشاره و اذعان دکرد: طبق مصوبه کمیسیون ایمنی راه ها، ناوگان عمومی بار و مسافر کاهش 10 کیلومتری سرعت را دارند که امیدواریم رانندگان عزیز ناوگان عمومی که بسیار هم حرفه ای هستند، حتما به این توجه داشته باشند.

 جوایز ویژه پلیس راهور برای رانندگان قانونمند نوروز

سردار هادیانفر از اهدای جوایز ویژه به رانندگان قانونمند نوروز 1402 خبرداد و گفت: پلیس راهور فراجا به رانندگان عزیزی که در نوروز 1402 از تاریخ 24 اسفند 1401 تا 15 فروردین 1402 تخلف و تصادف نداشته باشند به قید قرعه، به 100نفر جایزه 20میلیون تومانی و همچنین 30 دستگاه موتورسیکلت اهدا خواهد کرد.

رئیس پلیس راهور در پایان با بیان اینکه بستن کمربند ایمنی برای تمامی سرنشینان خودرو الزامی است، خاطرنشان کرد: تخلفات حادثه ساز، خط قرمز پلیس است و در صورتی که راننده ای پر تخلف و مرتکب تخلفات حادثه ساز شود، خودرو توقیف می شود، چرا که نمی توانیم اجازه دهیم، تعداد اندکی که مکرر تخلف می کنند، جان دیگران را نیز به خطر بیندازند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول