اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بیمه و بانک

وعده رفع مشکل تخصیص ارز‌ مسافرتی در ترمینال‌ سلام‌‌/ نماینده کاروان‌های زیارتی مسئول پیگیری و دریافت ارز‌ هستند

مدیر تالار خدماتی مرکز مبادله ارز و طلا گفت: مسئولان کاروان‌های زیارتی باید اطلاعات زوار خود را به سازمان حج ارسال کنند و نماینده حج و زیارت نیز باید این اطلاعات را تایید کرده و به مرکز مبادله ارسال کند؛ سپس نماینده کاروان می‌تواند ارز همه زوار را از شعب داخل شهر دریافت کند.

وعده رفع مشکل تخصیص ارز‌ مسافرتی در ترمینال‌ سلام‌‌/ نماینده کاروان‌های زیارتی مسئول پیگیری و دریافت ارز‌ هستند

مسعود توکلی‌ در گفت‌‌‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره‌ مشکلات زوار در دریافت ارز سفر عتبات، اظهار داشت: از یک هفته پس از افتتاح مرکز مبادله ارز و طلا، به طور میانگین روزانه 1300 نفر ارز مسافرتی دریافت کرده‌اند که 1100 نفر آنها در فرودگاه امام (ره) بوده است و روزانه تقریبا معادل 600 هزار یورو ارز پرداخت شده است.

* شعب بانک ملی در مصارف 63 گانه موظف به پرداخت ارز سفر زیارتی عتبات و حج‌ هستند

وی ادامه داد: طبق سرفصل‌های ارائه شده و مجموع قوانین موجود ارز خدماتی، هیچ تفاوتی بین مسافرت‌های سیاحتی و زیارتی در تخصیص ارز وجود ندارد.

مدیر تالار خدماتی مرکز مبادله ارز و طلا  در پاسخ به این گفته که به تازگی یکی از رؤسای شعبه بانک ملی در تهران به زوار اعلام کرده بود که ارز سفر عتبات به آنها پرداخت نمی‌شود، تصریح کرد: در صورتی که شعبه‌ای، «زیارتی بودن سفر» را دلیل تخصیص ندادن ارز به سفرهای عتبات عالیات عنوان کرده است، شعبه و شهر را به معرفی کنید تا موضوع پیگیری شود.

توکلی با بیان اینکه هیچ تفاوتی بین نوع سفرها در تخصیص ارز وجود ندارد، افزود: مرکز مبادله ارز و طلا، آماده پیگیری مشکلاتی است که در زمینه تامین ارز وجود دارد،‌و در این زمینه هر گزارشی به ما ارسال شود، به سرعت پیگیری می شود.

* تخصیص ارز بانک ملی در ترمینال سلام پیگیری می‌شود

مدیر تالار خدماتی مرکز مبادله ایران در پاسخ به این گفته که یکی از مشکلات زوار عتبات، نبود شعبه بانک ملی در ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره) است و این موجب سرگردانی زوار در فرودگاه امام شده است، گفت: همین امروز این موضوع پیگیری خواهد شد تا مشکل به وجود آمده حل شود.

* نماینده کاروان‌های زیارتی مسئول پیگیری ارز عتبات هستند

وی اظهار داشت: در موضوع کاروان‌های زیارتی عتبات و حج، نماینده سازمان حج و زیارت در مرکز مبادله حضور دارد، مسئولان کاروان‌های حج و زیارت باید اطلاعات زواط خود را به سازمان حج ارسال کنند و نماینده حج و زیارت نیز باید این اطلاعات را تایید کرده و به مرکز مبادله ارسال کند؛ پس از این موضوع، نماینده کاروان می‌تواند ارز همه زوار را در داخل کشور و در شعب داخل شهر دریافت کند.

مدیر تالار خدماتی مرکز مبادله ارز و طلا  تصریح کرد: در صورتی که کاروانی ارز زوار خود را دریافت نکرده است، کم کاری رئیس کاروان بوده است.

بنابراین گزارش، مخاطبان خبرگزاری فارس در صورتی که در زمینه تامین ارز خدماتی از سوی مرکز مبادله ارز و طلا در مصارف 63 گانه، با مشکلاتی مواجه شدند می‌توانند مشکلات خود را ‌در بخش نظرات همین گفت‌‌‌وگو و یا در سامانه «فارس من» خبرگزاری فارس مطرح کنند تا از سوی خبرنگاران ما پیگیری شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول