اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

جمعی از نمایندگان مجلس خواستار اجرای کامل قانون تسهیل مجوز کسب و کار توسط کانون‌های وکلا شدند

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: جمعی از نمایندگان طی نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه خواستار اجرای کامل قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار از سوی کانون‌های وکلا شدند.

جمعی از نمایندگان مجلس خواستار اجرای کامل قانون تسهیل مجوز کسب و کار توسط کانون‌های وکلا شدند

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس اظهار کرد: جمعی از نمایندگان مجلس در نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضائیه، خواستار اجرای کامل قانون تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار از سوی کانون‌های وکلا و اصلاح آئین‌نامه قوه قضاییه در این باره شدند. 

وی افزود: طبق قانون تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار، داوطلبین آزمون وکالت که ۷۰ درصد نمره را در آزمون کسب کرده باشند می‌توانند مجوز دریافت کرده و کانون وکلا باید برای آنها پروانه کارآموزی را صادر کند.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: قانون تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار در آزمون وکلای سال ۱۴۰۱ به صورت ناقص اجرا شد و داوطلبینی که طبق قانون مجلس در این آزمون پذیرفته شده‌اند هنوز پروانه کارآموزی خود را از سوی کانون وکلا دریافت نکرده‌اند.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: توجیه کانون‌های وکلا برای عدم اجرای قانون تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار آئین‌نامه‌ این است که توسط رئیس قوه قضائیه در سال ۱۴۰۰ صادر شده و آنها با این توجیه قانون مجلس را اجرا نکردند و حال آنکه قانون مجلس مصوبه موخر است و از طرف دیگر اجرای قانون بر اجرای آئین‌نامه اولویت دارد و آئین نامه باید مطابق با قانون وضع شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول