اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

حضور قرقیزستان در نشست سازمان همکاری اسلامی در موریتانی

هیأت قرقیزستان در چهل و نهمین نشست شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در موریتانی با شعار «اعتدال: کلید امنیت و ثبات» شرکت کرد.

حضور قرقیزستان در نشست سازمان همکاری اسلامی در موریتانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، هیأت قرقیزستان به ریاست «آیبک ارتیکبایف» معاون وزیر امور خارجه قرقیزستان در چهل و نهمین نشست شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در «نواکشات»  موریتانی شرکت کرد.

این نشست با شعار «اعتدال: کلید امنیت و ثبات» به ریاست «محمد سالم اولد مرزوق » وزیر امور خارجه موریتانی و با حضور وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، نمایندگان کشورهای ناظر و سازمان‌های بین‌المللی ملل برگزار شد.

در این دیدار شرکت کنندگان تعدادی از مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، بشردوستانه و سایر تعامل درون سازمان را بررسی کردند.

دستور کار این نشست به بحث در مورد مسائل جاری جهان اسلام، حمایت از جامعه مسلمانان و فرهنگ آن در نقاط مختلف جهان و همچنین مشکلات جامعه مدرن در مقابله با افراط گرایی خشونت آمیز و تروریسم به عنوان چالش امنیت و ثبات اختصاص داشت.

یکی از موضوعات دیگر نیز مسئله اسلام هراسی است که همزمان با اولین سالگرد اعلامیه سازمان ملل در 15 مارس به عنوان «روز جهانی مبارزه با اسلام هراسی» بود.

سازمان همکاری اسلامی (OIC) سازمانی بین دولتی است با عضویت ۵۷ کشور که بر اساس یک تصمیم تاریخی و در پی آتش‌سوزی جنایی مسجد الاقصی، در ۲۵ سپتامبر ۱۹۶۹ در رباط پادشاهی مغرب تأسیس شد.

نام این سازمان از زمان تأسیس در سال ۱۹۶۹ تا سال ۲۰۱۱ سازمان کنفرانس اسلامی بود سپس به سازمان همکاری اسلامی تغییر یافت. نشست سران هر ۳ سال یک بار و در پایتخت یکی از کشورهای اسلامی عضو برگزار می‌شود. کشورهایی که این کنفرانس را برگزار می‌کنند به مدت سه سال ریاست آن را بر عهده می‌گیرند.

۵۷ کشور عضو سازمان کنفرانس اسلامی هستند. «حسین ابراهیم طه» دبیرکل کنونی سازمان همکاری اسلامی است.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول