اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

«دوشنبه» میزبان نخستین همایش روسای دانشگاه‌های تاجیکستان و ازبکستان

نخستین همایش مشترک روسای دانشگاه‌های تاجیکستان و ازبکستان با حضور تعدادی از مقامات دانشگاهی دو کشور در شهر «دوشنبه» برگزار شد.

«دوشنبه» میزبان نخستین همایش روسای دانشگاه‌های تاجیکستان و ازبکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، نخستین همایش روسای دانشگاه‌های تاجیکستان و ازبکستان تحت عنوان «روابط دوجانبه ازبکستان و تاجیکستان در زمینه آموزش عالی، علوم و نوآوری به عنوان مبنایی برای توسعه اقتصاد ملی» برگزار شد.

در این همایش که به ریاست «رحیم سعیدزاده» وزیر آموزش و علوم تاجیکستان و «ابراهیم عبدالرحمانوف» وزیر آموزش عالی، علم و نوآوری ازبکستان دایر شد، مسئولین بیش از 50 موسسه تحصیلات عالی حرفه‌ای دو کشور شرکت و در خصوص ظرفیت‌ها و اولویت‌های همکاری‌ها در زمینه‌های مربوطه اظهار نظر کردند.

تاکید شد که در زمان تحولات پرشتاب جهانی ارتباطات و همکاری‌های بین دانشگاه‌ها، مراکز علمی و آموزشی بسیار ارزشمند است. بنابراین تحکیم و گسترش همکاری‌های بین‌ دانشگاه‌های تاجیکستان و ازبکستان در رسیدن به روابط استراتژیک کمک خواهد کرد. در این راستا وجود اراده قاطع روسای جمهور تاجیکستان و ازبکستان برای تعمیق و توسعه روابط همه‌جانبه بین «دوشنبه» و «تاشکند» فوق‌العاده مهم دانسته شد.

شایان ذکر است که بین دانشگاه‌های دو کشور بیش از 30 سند همکاری در زمینه تبادل تجربه، استادان و دانشجویان، تهیه برنامه‌های مشترک و اجرای فعالیت‌های مطالعاتی به امضا رسید.

همچنین در حاشیه این همایش نمایشگاه دستاوردهای علمی، آموزشی و نوآورانه دانشگاه ملی تاجیکستان نیز دایر شد.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول