اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اکثریت فرانسوی‌ها ادامه اعتصاب را خواستارند

بیش از 60 درصد فرانسوی ها طبق نتایج یک نظرسنجی جدید از ادامه اعتصاب‌ها در صورت تصویب شدن اصلاحات جنجالی بازنشستگی دولت این کشور حمایت می‌کنند.

اکثریت فرانسوی‌ها ادامه اعتصاب را خواستارند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد، اکثریت فرانسوی‌ها همچنان با طرح اصلاحات بازنشستگی دولت «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور این کشور به رغم امتیازاتی که اخیرا این دولت در مناظرات پارلمانی پیشنهاد داد مخالف بوده و خواستار ادامه اعتصاب‌ و اعتراضات سراسری علیه این طرح هستند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در نظرسنجی که از سوی شرکت افکارسنجی «الابه» با پرسش از ۱۰۰۲ فرانسوی بزرگسال برگزار شد، ۶۲ درصد از فرانسوی‌ها از ادامه اعتصاب‌های سراسری در صورتی که پارلمان فرانسه اصلاحات مربوط به افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال را تصویب کند یا «الیزابت بورن»، نخست وزیر فرانسه با دور زدن پارلمان از طریق بند ۴۹.۳ قانون اساسی آن را به تصویب برساند حمایت می‌کنند.

این نظرسنجی که در بازه زمانی ۱۳ و ۱۴ مارس (۲۲ و ۲۳ اسفند) برگزار و نتایجش از سوی شبکه «بی.اف.ام تی وی» منعکس شد نشان داد ۷۴ درصد از فرانسوی انتظار دارند که این لایحه جنجالی به هر صورت نهایتا تصویب شود.

بر اساس بند 49.3 قانون اساسی فرانسه، نخست وزیر این کشور می‌تواند پیش‌نویس یک قانون را بدون کسب تایید پارلمان به تصویب برساند اما مجلس سفلای پارلمان فرانسه هم ممکن است در پاسخ به این کار به دولت این کشور رای عدم اعتماد بدهد. طبق نتایج نظرسنجی مذکور، ۸۰ درصد از پاسخگویان شامل حامیان امانوئل ماکرون، با به‌کارگیری این بند مخالفند.

«ماریا دا کوستا»، یک کارمند ۶۱ ساله در شهر پاریس گفت:‌ «دولت فرانسه به وضوح به خشم مردم گوش نمی‌کند اما ما باید به اعتراضمان ادامه دهیم چون این اصلاحات بسیار ناعادلانه و تندرو هستند. اگر ما دست برداریم، ماکرون جرات پیدا خواهد کرد اصلاحات بیشتر و بیشتری که تنها زندگی ما را دشوارتر خواهند کرد، مطرح کند.»

مجلس سنای فرانسه چند روز قبل در تاریخ ۱۱ مارس (۲۰ اسفند) با ۱۹۵ رای مثبت در برابر ۱۱۲ رای منفی این طرح اصلاحات بازنشستگی مطرح شده از سوی دولت را تصویب کرد. امروز پنجشنبه قرار است رای‌گیری نهایی بر سر این اصلاحات در پارلمان فرانسه برگزار شود. در صورتی که مجلس ملی فرانسه هم از این طرح حمایت کند اصلاحات سرانجام می‌تواند تبدیل به قانون شود.

طبق این طرح سن بازنشستگی در فرانسه به شکل تدریجی از ۶۲ به ۶۴ سال افزایش پیدا خواهد کرد. این اصلاحات موجی از اعتراضات گسترده را در فرانسه موجب شد و این کشور تنها در دو ماه گذشته شاهد هفت دور اعتصاب سراسری با شرکت میلیونی معترضان در آن بوده است.

در طول این اعتصاب و اعتراضات اغلب بین معترضان و نیروهای پلیس فرانسه درگیری رخ داد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول