اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

لزوم استفاده از نیاز بازارهای همسایه برای محصولات داخلی/ بازار روسیه فرصت ویژه برای صادرات است

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازار به برخی از کشورهای همسایه برای محصولات تولیدی ایران، گفت: بازار این کشورها فرصت‌هایی هستند که باید به بهترین نحو ممکن و با بالاترین ظرفیت ممکن صادرات محصولات ما را به همراه داشته باشد.

لزوم استفاده از نیاز بازارهای همسایه برای محصولات داخلی/ بازار روسیه فرصت ویژه برای صادرات است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مصطفی طاهری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس و هیأت رئیسه اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با اشاره به اینکه سبد کالاهای صادراتی استان زنجان باید متنوع و در بخش‌هایی چون حوزه دانش‌بنیان نیز دیده شود، اظهار کرد: فعالان استان زنجان در حوزه  فناوری و دانش بنیان از جمله سرآمدان کشور هستند که این موضوع خود می‌تواند فرصتی برای افزایش صادرات باشد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازار به برخی از کشورهای همسایه برای محصولات تولیدی ایران، افزود: بازار این کشورها فرصت‌هایی هستند که باید به بهترین نحو ممکن و با بالاترین ظرفیت ممکن صادرات محصولات ما را به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه کشورهایی چون روسیه نیز یک ظرفیت و فرصت ویژه برای افزایش صادرات ایران محسوب می‌شود، ابراز کرد: برخی از قطعه‌ها و کالاها که در کشور ما تولید می‌شود به ویژه در کشور روسیه مورد نیاز بوده و از این طریق می‌توان در افزایش اقلام صادراتی از ایران حرکت کرد.

طاهری با بیان اینکه حوزه لجستیک و حمل و نقل از نیازهای اصلی حوزه صادرات است که باید به آن توجه جدی کرد، گفت: در شمال کشور در حوزه حمل و نقل صادراتی کمبودهایی وجود دارد که باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی استفاده از ظرفیت‌های ریلی برای صادرات را مهم و فرصت مطلوبی خواند و گفت: تکمیل برخی از مسیرهای ریلی به کشورهای همسایه می‌تواند در توسعه صادرات استان زنجان و ایران نقش موثری را ایفا کند.

در ادامه این جلسه اعضای هیأت رئیسه اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان نیز به بیان دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود در حوزه صادرات و مشکلات موجود پرداختند که برخی از این موارد در جلسه مورد اهتمام و پیگیری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و مقرر شد تا مشکلات به ترتیب اولویت از سوی اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان جمع بندی و ارائه شود تا به صورت جدی و عملیاتی مورد پیگیری و حل قرار گیرد.

شایان ذکر است، نشست تخصصی مصطفی طاهری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با رئیس و هیأت رئیسه اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان در محل اتحادیه برگزار شد.

پایان پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول