اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

در شورای اداری شهرستان آبیک چه گذشت؟

در شورای اداری شهرستان آبیک موضوعات مختلفی از سوی مسئولان، مطرح و بخشی از اقدامات انجام شده امسال تشریح، برنامه های سال آینده اعلام و تذکرات لازم داده شد.

در شورای اداری شهرستان آبیک چه گذشت؟

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، جلسه شورای ادارای شهرستان آبیک ظهر امروز در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد. حامد فتوحی فرماندار شهرستان آبیک در این جلسه با اشاره به پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی پروژه پل راه آهن آبیک-قشلاق پس از  پیگیری های مستمر به همراه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک برای این پروژه ۱٠ ساله و ابراز امیدواری برای تکمیل و افتتاح این پروژه در ماهه نخست سال آینده اظهار کرد: چهار پل دیگر راه آهن شهرستان هم که سالهاست احداث آنها به تعویق افتاده که اگر مشکلی  ایجاد نشود دو پل در سه ماهه نخست سال آینده به نتیجه می رسد.

وی با اشاره تکمیل پروژه 10 ساله تصفیه خانه فاضلاب شهر آبیک تا یک ماه آینده افزود: این پروژه حدود سه سال رها شده بود که مسئولان قضایی شهرستان آبیک اعم از رئیس دادگستری و دادستان در پیگیری برای تکمیل این پروژه بسیار مساعدت کردند که علاوه بر تصفیه خانه، پساب آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

جدیت شورای تامین در جلوگیری از تضیبع حق مردم

فرماندار شهرستان آبیک ادامه داد: در خصوص حوزه بهداشت و درمان معضلاتی وجود داشت و در زمینه بیمارستان دولتی شهدا شیطنت هایی از سوی برخی در حال انجام بود  که به بخش خصوصی واگذار شود که شورای تامین شهرستان آبیک برای اینکه حق مردم تضییع نشود یک دست از حق مردم دفاع کرد که این مهم اتفاق نیفتد و با ارتقای بیمارستان آن مردم طعم خودش خدمت را لمس کنند. حدود حدود دو ماه بود که خیر پروژه ادامه بیمارستان شهدا مشخص شده بود  که صبر کردیم به نتیجه نهایی برسیم و سپس کلنگ زنی را انجام دهیم که این مهم چند روز پیش اتفاق افتاد.

فتوحی اضافه کرد: حتی در زمان اغتشاشات و روزهای سخت، لحظه ای از خدمت رسانی به مردم غافل نشدیم و ارائه خدمت تعطیل نشد و بازدید ها و پیگیری های لازم برای رفع مشکلات مردم صورت گرفت و خروجی خوبی هم برای مردم به همراه داشت.

وی با اشاره به روزهای پایانی سال و فرا رسیدن ایام تعطیلات نوروز بر اجرای گشت های نظارتی ویژه توسط مسئولان ادارات جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری و اداره منابع امور آب در روستاها برای جلوگیری از وقوع تخلفات از جمله ساخت و سازهای غیرمجاز،  تفکیک اراضی و غیره تاکید و خاطرنشان کرد: بخشی از رضایتی رضایتمندی مردم به تکریم ارباب رجوع توسط ادارات خدمات رسان آب، برق، گاز و مخابرات برمی گردد و باید ضمن تکریم ارباب رجوع، پاسخگویی بر خط داشته باشند.ما مسئولان تا زمانی که بر صندلی خدمت نشسته ایم حق توهین و بلند صحبت کردن با ارباب رجوع را نداریم.

این مسئول با بیان اینکه در خدمت رسانی به مردم هیچ تعارف و ملاحظه ای با مسئولی ندارم،  متذکر شد: شهرداران و شوراها باید در خدمت رسانی به مردم اهتمام ویژه داشته باشند و شوراها از پرداختن به حواشی به جد پرهیز کنند و هیچ کوتاهی و قصور هم قابل پذیرش نیست.

فرماندار شهرستان آبیک با پرهیز مسئولان ادارات این شهرستان مبنی بر طرفداری از کاندیداهای انتخابات سال آینده و ممنوع بودن این مهم افزود: وظیفه مسئولان خدمت به مردم است و در صورتی که متوجه طرفداری مسئولان از کاندیداهای انتخابات شوم قطعا برخورد می کنم.

فتوحی با اشاره به تخصیص اعتبارات به ادارات و پیگیری برخی مسئولان برای تحقق این امر ادامه داد: برخی دستگاه های شهرستان آبیک اصلا پیگیری نکرده اند و اطلاعی از تخصیص اعتبارات ندارند که می طلبد مجدانه از ادارات کل پیگیر تخصیص که متوسط 55 درصد است، باشند و این موضوع را رها نکنند.

وی با بیان اینکه پوشش نامناسب کارمندان ادارات قابل پذیرش نیست و از ارائه خدمت به افراد بدپوشش باید پرهیز و پس از تذکر لسانی لین خدمت انجام شود، اضافه کرد: تیم های بازرسی در حال تشکیل هستند و شئونات اسلامی باید در ادارات رعایت شود.

گشت های ادارات در نوروز برقرار باشد

مرتضی محمدی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک در این جلسه با اشاره به اعلام مکتوب به ادارات جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزدای و منابع امور آب مبنی بر انجام گشت در پایان سال و تعطیلات نوروز برای جلوگیری از خرد کردن اراضی، ساخت و ساز غیرمجاز، تصرف اراضی ملی و حفر چاه گفت: از مسئولان درخواست می شود هشدارهای لازم در خصوص حفاظت از ادارات را جدی بگیرند چرا که در صورت وقوع هر گونه اتفاق. برای رییس اداره به عنوان ترک فعل پرونده تشکیل می شود.

وی بر خودداری کارمندان ادارات شهرستان آبیک از گذاشتن عکسهایی با پوشش نامناسب در شبکه های اجتماعی و بازنشر موضوعات مرتبط با پدیده بی حجابی طبق گزارش های واصله تاکید کرد و افزود: در صورت مشاهده و اعلام گزارش در این زمینه برخورد می شود. از سویی نباید در ادارات به افراد با پوشش نامناسب پرهیز شود اگر این مهم رخ دهد برخورد قانونی در انتظار خاطیان است.

این مسئول قضایی بر ارائه برنامه های فصلی از سوی مسئولان ادارات شهرستان آبیک به فرماندار این شهرستان بیان کرد: در سال آینده شناسایی و احصای مشکلات مردم روستاها در اولویت قرار گیرد تا نسبت به رفع مشکلات تدبیر لازم اندیشیده شود.

فروش گوشت زیاران با نرخ مصوب دولتی

خیرخواه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک با اشاره به فعالیت 35 واحد فعال گلخانه در سطح 22 هکتار در این شهرستان و رتبه نخست در استان اذعان کرد: آبیک تولیدکننده 35 درصد شیر استان است و رتبه نخست استان در تولید تخم مرغ و تولید هشت تا 10 درصد تخم مرغ کشور و رتبه نخست تولید گندم در استان شامل بیش از 33 درصد را دارد.

وی افزود: بیش از ۱٠ هزار متر لوله گذاری آب کشاورزی در هفت روستا صورت گرفته و حدود 14 میلیون لیتر سوخت به ادوات کشاورزی اختصاص یافته است.

این مسئول ادامه داد: در امور اراضی ۱۱٠ مورد تبصره 2 اجرا شده و ۳٠ مورد اجرای احکام بوده که ۱۶۹ مورد شکایت جدید از تغییر کاربریهای غیرمجاز بوده که مراحل آن در دادگاه اصلی طی می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک ادامه داد: با مجتمع گوشت سیمرغ زیاران رایزنی و مقرر شده گوشت شقه و فله را بسته بندی کند و با نرخ مصوب دولتی در میدان دام عرضه و مردم بهره مند شوند.

علی علیجانی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک در ادامه با اشاره به یک هزار و ۵٠ مورد زایمان طی امسال در این شهرستان گفت: از این تعداد ۴٠۳ مورد زایمان طبیعی و مابقی سزارین بوده که تلاش خواهیم کرد سال آینده میزان زایمان های طبیعی افزایش یابد.

وی افزود: طی امسال 60 هزار و 453 نفر در بیمارستان دولتی شهدا سرپایی درمان شدند، ۱۱۴۹ مورد تحت نظر و 890 نفر بستری شده بودند که بر 35 بیمار دیالیز 4413 مورد دیالیز انجام شده است.

دادخواه شهردار آبیک هم از آغاز آسفالت شهرک قدس با حدود 30 میلیارد تومان اعتبار خبر داد و گفت: دو گروه نوروزی به مدت سه روز در مناطق مختلف شهر آبیک به اجرای برنامه های متنوع می پردازند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول