اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

تصادفات فوتی در قزوین ۳٠ درصد افزایش یافته است/ کشف بیش از 3 تن مواد مخدر در استان

فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین به تشریح عملکرد پلیس از ابتدای سال تاکنون پرداخت و از کشفیات و دستگیری ها در زمینه های مختلف خبر داد.

تصادفات فوتی در قزوین ۳٠ درصد افزایش یافته است/ کشف بیش از 3 تن مواد مخدر در استان

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سردار علی ابراهیمی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که در سالن اجتماعات نیروی انتظامی برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به تبیین شعار نوروزی پلیس «نوروز متفاوت با پلیس مقتدر و حرفه ای» نیروی انتظامی استان در بخش ها و حوزه های مختلف انجام وظیفه می کند. هدف پلیس جامعه محور، رضایت جامعه و مردم بر مبنای منافع جامعه است و شرایط لازم برای رسیدن به یک پلیس جامعه محور،  اقتدار و  انضباط است، پلیس جامعه محور باید ارتباط منظم و همه جانبه با مردم  داشته باشد.

وی با اشاره به مراجعه حدود 201 هزار و 748 مورد مراجعه به کلانتری ها و پاسگاه های استان قزوین از ابتدای سال تاکنون افزود: مراجعه به پلیس آگاهی حدود ۸ هزار نفر،  پلیس فتا ۶ هزار نفر، امنیت اقتصادی حدود 4 هزار نفر و مواد مخدر حدود ۸ هزار نفر بوده است.

فرمانده انتظامی استان قزوین ادامه داد: امسال بیش از ۸۴۸ هزار و 322 مورد تماس های مردمی با 110 بوده که یک سوم عملیاتی شده، دو سوم آنها ارشاد و راهنمایی و دلالت بر سایر سازمان ها بوده است.

ابراهیمی اضافه کرد: هوشمندسازی پلیس در دستور کار قرار دارد. ریل گذاری در مسیر رسیدن به امنیت پایدار افزایش ارائه، در دسترس بودن خدمات به مردم و صرفه جویی در وقت و هزینه برای مردم و پلیس حائز اهمیت است.

وی با اشاره به دستگیری ۷ هزار و 602 سارق در استان قزوین خاطرنشان کرد: برخورد جدی در چارچوب قانون با سارقان صورت می گیرد که در سایر جرایم جانی، مفاسد اجتماعی مواد مخدر، شرارت، امنیت و... 21 هزار و 485 نفر متهم دستگیر شده اند که تعداد آمار سارقان در دل این متهمین وجود دارد.

این مسئول انتظامی بیان کرد: با اجرای طرح مبارزه با سارقین حرفه از بیست روز پیش در استان، حدود 40 میلیارد تومان از سرقت های صورت گرفته کشفیات صورت گرفته و اموال مسروقه تحویل مالباختگان داده شده است.

فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به اجرای طرح مبارزه با سارقین حرفه ای افزود: ۱۱۲ نفر  از  سارقین حرفه ای در حال حرکت، خودرو و... که با شگردهای مختلف اقدام به سرقت می کردند و بعضا کشوری و از استانهای همجوار  بودند، با نیابت قضایی دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند که دستگیری سارقین به معنای صفر شدن سرقت نیست و نیروی انتظامی همچنان پیگیر دستگیری سارقان با شگردهای خاص آنها است.

ابراهیمی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۳ هزار و ۴۴۸ معتاد متجاهر و...، یک هزار و 124 خرده فروش مواد مخدر و حدود 516 قاچاقی مواد مخدر دستگیر شده اند، طی یک هفته اخیر 240 معتاد متجاهر جنع آوری و به کمپهای ماده 15 و 16 منتقل شده اند که تا نقطه مطلوب و رضایتمندی مردم این مهم ادامه دارد به شرطی که زیرساختها و شرایط نگهداری معتادین از سوی دستگاههای اجرایی فراهم شود.

وی اضافه کرد: سه هزار و 203 کیلوگرم انواع مخدر از اول امسال تاکنون توسط پلیس کشف شده و دو هزار و 104 طرح در استان به صورت مورد منطقه ای، نقطه ای، کوچه ای،  محله ای اجرا و در راستای ارتقای امنیت اجتماعی از وجود معتادین پاکسازی شده و 100 دستگاه خودرو و 125 دستگاه موتورسیکلت که در تهیه، توزیع، جا به جایی و فروش  فعالیت می کردند، توقیف شده است.

این مسئول انتظامی خاطرنشان کرد: طی 11 ماهه امسال به دلیل افزایش ترددها آمار تلفات فوتی نسبت به سال گذشته حدود 30 درصد افزایش داشته که آمار تصادفات فوتی نسبت به سال گذشته 12 درصد افزایش داشته؛ کل تصادفات 59 درصد جرحی و خسارتی و مجروحین نسبت به سال گذشته 42 درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان قزوین بیان کرد: امسال با بیش از ۷۸۶ هزار و ۸۶ فقره تخلفات حادثه ساز برخورد شده و 3 هزار و 445 دستگاه خودروی متخلف توقیف شده، ۵۹ درصد تصادفات به دلیل عدم توجه به جلو،  14 درصد تخطی از سرعت مطمئنه، هشت درصد تغییر مسیر ناگهانی خودرو بوده است که 6 درصد تصادفات فوتی درون شهری و 32 درصد تصادفات جرحی و خسارتی کاهش داشته است.

ابراهیمی افزود: ۱۳ هزار و 241 فقره با رانندگان متخلف درون شهری برخورد شده و طرح نوروزی پلیس راهور با شعار «نشاط بهار، پرهیز از خطر و آرامش در سفر» با هدف خدمات انتظامی و حفظ نظم و امنیت از 24 آغاز و تا چهاردهم فروردین سال آینده ادامه دارد.

وی با اشاره به کشف بالغ بر 255 هزار و 118 عدد انواع مواد محترقه پرخطر،  کم خطر و آتش زا ادامه داد: بیش از 578 کیلوگرم سرنج و اکلیل از یک کارگاه تولیدی کشف شده و 15 نفر در این زمینه دستگیر شده اند و 30 نفر هم در زمینه حمل و نقل مواد محترقه و... دستگیر شده اند.

این مسئول انتظامی بر ارائه گزارش ها، انتقادها و پیشنهادها از سوی خبرنگاران استان قزوین تاکید کرد و افزود: با مراجعه مردم به حدود 50 کلانتری و پاسگاه بیش از 76 هزار پرونده تشکیل شده و مابقی توسط مشاورین حل و فصل شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول