اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

کارآفرینی و بازار کار محور دیدار مقامات تاجیکستان و ایران

در دیدار وزیر کار، مهاجرت و اشتغال تاجیکستان با معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ایران وضعیت کنونی و چشم‌‌انداز توسعه همکاری‌های بین دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کارآفرینی و بازار کار محور دیدار مقامات تاجیکستان و ایران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در دیدار «گلناره حسن‌زاده» وزیر کار، مهاجرت و اشتغال تاجیکستان با «غلامحسین حسینی‌نیا»، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای جمهوری اسلامی ایران زمینه‌های همکاری در حوزه آموزش فنی و حرفه‌ای، کار آفرینی و بازار کار مورد بررسی قرار گرفت.

دو طرف در خصوص اجرای یادداشت تفاهم بین وزارت کار، مهاجرت و اشتغال تاجیکستان و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران در مورد همکاری‌ها در زمینه اشتغال، آموزش فنی و حرفه‌ای تبادل نظر کردند.

حسن‌زاده و حسینی‌نیا بر وجود امکانات لازم جهت تحکیم و گسترش همکاری‌های دوجانبه تاکید و خواستار اجرای اقدامات برنامه‌ای در راستای دست‌یابی به سطح جدید تعاملات دوجانبه شدند.

دو طرف همچنین همکاری در زمینه راه‌اندازی آموزش فنی و حرفه‌ای برای بخشی از جمعیت را با هدف افزایش سطح رقابت‌پذیری آنها در بازار داخلی و خارجی مناسب ارزیابی کردند.

شایان ذکر است که رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ایران در ادامه سفر کاری خود به تاجیکستان، از «آموزشگاه حرفه‌ای خدمات و جهانگردی دوشنبه» و «مرکز آموزش بزرگسالان تاجیکستان» بازدید کرد که مورد استقبال گرم قرار گرفت.

هئیت ایرانی پس از ملاقات با مسئولان این دو مرکز، از جریان تدریس و کارگاه‌های آموزش جوشکاری، دوزندگی، قالی‌بافی بازدید کرد.

سفر کاری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران تا روز پنجشنبه ادامه خواهد کرد.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول