اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

افزایش آگاهی دانش‌آموزان و جهاد تبیین در مدارس مازندران

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه نباید از یاد ببریم که نقش مربی و معلم یک نقش مهم و محوری است، گفت: مدرسه نیز میدان کوچک جنگ دشمن است و لازم است بر جهاد تبیین و افزایش آگاهی دانش‌آموزان تاکید کنیم.

افزایش آگاهی دانش‌آموزان و جهاد تبیین در مدارس مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندورود، حسین کمالی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در اختتامیه طرح ملی لاله‌های روشن با خیرمقدم به همه مهمانان که از استان های مختلف کشور به این مراسم آمدند، به ارواح شهدای دانش‌آموز و فرهنگی ادای احترام کرد.

وی گفت: برای همکاران من بسیار مهم بود که اجرای  برنامه لاله‌های روشن، در حد ارزش و نام شهدا باشد چون همه ما به اندازه امکانات و شرایط خود وظیفه داریم برای اعتلای جایگاه شهدا گام برداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران افزود: آموزش و پرورش کشور حدود ۴۰هزار شهید دانش‌آموز و فرهنگی تقدیم دین و میهن کرد و به همین دلیل طرح ۴۰هزار شهید و ۴۰هزار مدرسه تلاش دارد نام این شهدا را در حیاط مدارس سراسر کشور زنده نگه دارد. 

کمالی به جایگاه مازندران اشاره کرد و گفت: مازندران استانی است که مورد نظر و عنایت ویژه خداوند قرار گرفت و علاوه بر این‌که طبیعتی  سرسبز و بکر دارد، همچنین در همه حوزه‌ها از دفاع مقدس و جنگ تحمیلی تا عرصه‌های علمی و پژوهشی حضوری موثر داشت و رتبه‌های برتر بسیاری کسب کرد. 

عضو شورای اداری مازندران ادامه داد: از ابتدای انقلاب تا امروز دشمن یک لحظه ما را آرام نگذاشت، از شروع جنگ تحمیلی هشت ساله تا اتفاقاتی چون تحریم اقتصادی و جنگ نرم و فرهنگی و این روزها هم با جنگ ترکیبی و تمرکز بر جنگ شناختی در فضای مجازی، اما خوشحال هستیم که بگوییم در هیچ زمینه‌ای موفق نشد و به همین دلیل عصبانی است. 

وی خاطرنشان کرد: شناخت صحیح چالش‌ها و تبیین نظام مسائل آموزش و پرورش، اقدامی ضروری و از وظایف مهم مدیران دستگاه تعلیم و تربیت است و همچنین نباید از یاد ببریم که نقش مربی و معلم یک نقش مهم و محوری است و مدرسه نیز میدان کوچک جنگ دشمن است و لازم است بر جهاد تبیین و افزایش آگاهی دانش‌آموزان تاکید کنیم.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول