اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

چگونه هوش کودکم را افزایش دهم؟

هوش ابعاد مختلفی دارد و هنوز هم بین محیط و ژنتیک کشمکش‌های فراوانی وجود دارد، همه والدین دوست دارند فرزندشان باهوش باشد و در جمع همسالان بدرخشد، اگر شما هم دوست دارید با چند راهکار ساده در افزایش هوش کودک خود سهیم باشید راهکارهای زیر را بخوانید.

چگونه هوش کودکم را افزایش دهم؟

خبرگزاری فارس چهارمحال و بختیاری|هوش ابعاد مختلفی دارد و هنوز هم بین محیط و ژنتیک کشمکش‌های فراوانی وجود دارد، همه والدین دوست دارند فرزندشان باهوش باشد و در جمع همسالان بدرخشد، اگر شما هم دوست دارید با چند راهکار ساده در افزایش هوش کودک خود سهیم باشید راهکارهای زیر را بخوانید.

افزایش اطلاعات کودک

سعی کنید اطلاعات زیادی را در اختیار کودک قرار دهید زیرا در سنین کودکی منبع اطلاعات کودک دیگران می‌باشند و وقتی که به سنین بالاتری می‌رسند به ابداع و ابتکار دست می‌زنند. در ضمن سعی کنید به تمام سوالاتی که از جانب کودک پرسیده می‌شود پاسخ گویید و اگر پاسخ سوالی را نمی‌دانستید ضمن اعلام آن به صداقت و صراحت سعی کنید در کوتاهترین زمان پاسخ آن را بیابید و در اختیار کودک قرار دهید.

تجارب محیطی

کودک را در استفاده از تجارب محیطی قرار دهید و از همان کودکی او را از خانه بیرون ببرید. گردش و تفریح در خارج از خانه و دیدن مناظر و موضوعات متنوع بسیار برای او مهم است کودک در بازگشت به خانه همه وقایع را در ذهن ثبت می‌کند و این عمل موجب افزایش یادگیری او می‌شود، همچنین تقلید در موضوعات مشاهده شده در محیط بیرون از خانه موجب افزایش هوش او می‌شود.

تشویق کودک

سعی کنید در تمام مراحل یادگیری او را تشویق کنید و اگر کودک نتوانست کاری را به درستی انجام دهد او را به هیچ وجه تحقیر نکنید. سعی کنید با راهنمایی‌های غیرمستقیم او را در انجام کار یاری دهید و زمانی که در مسیر درست انجام کار قرار گرفت با تشویق او را وادار کنید کار خود را به اتمام برساند.

ابزار خلاقیت

برای تقویت هوش کودک وسایلی که در خانه وجود دارد بهتر از وسایلی هستند که به عنوان سرگرمی و تفریح و تقویت هوش به فروش می‌روند. کودک در بازی با وسایل خانه مانند برخی از لوازم آشپزخانه تلاش می‌کند با بهره‌گرفتن از هوش خود از این وسایل برای خود یک وسیله بازی بسازد و به این ترتیب خلاقیت او شکوفا می‌شود پس سعی نکنید مانع کنجکاوی و جستجوگری او بشوید.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول