اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

دستگیرشدگان چهارشنبه آخر سال تا پایان تعطیلات در بازداشت می مانند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک گفت: افرادی به دلیل ارتکاب جرم در چهارشنبه آخر سال دستگیر شوند، پرونده قضایی برای آنان تشکیل و تا پایان تعطیلات در بازداشت خواهند بود.

دستگیرشدگان چهارشنبه آخر سال تا پایان تعطیلات در بازداشت می مانند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، مرتضی محمدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان آبیک که در دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان برگزار شد، با اشاره به پرونده های وارده ماهانه بین ۱۵۰ تا ۱۸۰ فقره در هر یک از شعبات دادسرا اظهار کرد: با فعال کردن شورای حل اختلاف و جلب بعضی از محکومین که به هر دلیل بیرون از زندان بودند و سخت گیری بر بسیاری از اراذل و اوباش و دستگیری و حبس آنها و برنامه ها و تدابیر خاص ورودی پرونده ها به شعبات کاهش یافته و ماهانه به زیر ۱۰۰ فقره رسیده است که موجب افزایش رضایت مندی، افزایش اتقان آرا و دقت در انجام تحقیقات و کاهش شلوغی حجم کار از همکاران قضایی می شود.

وی با اشاره به تشکیل حدود ۱۰۰ پرونده برای اراذل و اوباش و افرادی در تجمع چهارم آبان ماه امسال در شهرستان آبیک شرکت کرده بودند و رسیدگی قاطع به پرونده های آنان و نشاندن همه روی میز محاکمه افزود: قریب به اتفاق آنها ابراز پشیمانی و اذعان کردند که فریب خورده اند که با موافقت و بخشنامه عفو رهبری تقریبا همه مشمول عفو شدند به جز دو مورد که شاکی خصوصی داشتند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک ادامه داد: حدود ۱۳۰ زندانی مرتکب جرایم عمومی  شده بودند و در حبس بودند مشمول عفو مقام معظم رهبری شدند البته نباید اینگونه تصور شود کسانی که مشمول عفو رهبری شده اند همچنان می‌توانند به حرکات و اعمال خود ادامه دهند و د مشمول عفو رهبری شوند چرا که بخشنامه برای 16 بهمن بوده و به قبل از آن تسری دارد و هرکسی مرتکب جرم شود مشمول عفو نخواهد شد و قطعا برخورد می شود.

محمدی با اشاره به حبس حدود ۲۶۰ نفر در زندان قزوین به دلیل ارتکاب جرایمی همچون مواد مخدر،  سرقت و سایر جرایم اضافه کرد: به محکومینی که به دلیل ارتکاب سرقت در زندان به سر می برند تا بیستم فروردین ماه مرخصی داده نمی شود که تعداد آنها حدود ۱۲۰ نفر است و به مجرمینی هم که به دلیل عناوین مجرمانه دیگر همچون مواد مخدر در زندان هستند و در سوابق آنها، سابقه سرقت وجود دارد در ایام نوروز مرخصی داده نمی شود.

جلسه مشترک مسئولان آبیک و نظرآباد در خصوص کارخانه سیمان

وی خاطر نشان کرد: ۲۰ روز پیش طی دیدار با مسئولان قضایی شهرستان نظرآباد مقرر شد شورای تامین شهرستان آبیک با شورای تامین شهرستان نظرآباد موضوع آلایندگی کارخانه سیمان و سیپورکس را پیگیری کنند که در اوایل سال آینده این جلسه مشترک برگزار می‌شود و امیدواریم بتوانیم به راهکارها و جمع بندی مناسبی دست یابیم.

این مسئول قضایی با اشاره به بررسی فعالیت معادن در جلسه شورای تامین شهرستان آبیک بیان کرد: طبق مصوبه ابلاغ شده اخیر، صدور فعالیت هر گونه معادن در شمال شهر آبیک یعنی پیغمبرکوه ممنوع است گرچه البته ریشه‌ای باید این موضوع حل شود اما فضا را باید برای مردم حفظ کنیم.  در حد توان فعالیت معادن را محدود می کنیم و انفجارها به حداقل می رسد، موضوع فعالیت معدنی یک شرکت خارجی فعلا منتفی بوده و از فعالیت آن جلوگیری می شود.

بازچرخوانی پسابهای شهرک صنعتی کاسپین 1

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک با اشاره به پیگیری های لازم و برگزاری جلسات در خصوص تعیین تکلیف فاضلاب تصفیه خانه شهرک صنعتی کاسپین ۱ و آمادگی سه واحد تولیدی برای بازچرخوانی پسابهای شهرک از اتوبان تا راه آهن گفت: لوله های لازم برای لوله گذاری مسیر آماده نصب است که بعد از تعطیلات نوروز از سوی مسئولان اداره منابع امور آب باید نسبت به کارگذاری لوله ها در مسیر اقدام شود تا شاهد بوی بد و مشمئز کننده ناشی از جاری شدن فاضلاب نباشیم که بیش از ۹۰ درصد آب تصفیه خانه بازچرخوانی خواهد شد.

محمدی با اشاره به برگزاری جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی و پیگیری واحدهای تولیدی و صنعتی دوره مشکل اذعان کرد: یکی از شرکت‌های تولید کننده آلومینیوم حدود یازده سالی بود که به دلیل اختلاف با تامین اجتماعی غیر فعال شده بود و حسابهای شرکت مسدود بود که بعد از برگزاری جلسه مشکل شرکت حل شد که پس از بهره‌برداری، طبق اذعان مدیر عامل شرکت برای حدود ۵۵۰ نفر اشتغالزایی ایجاد می شود.

وی با اشاره به رفع تصرف و خلع ید از اراضی ملی به مساحت ۲۸۷ هزار و 884 مترمربع، اجرای بیش از ۱۱۰ مورد تبصره ۲ جهاد کشاورزی و بیش از ۱۰۰ مورد قلع و قمع،  پلمپ 46 چاه، مسدود کردن 43 حلقه چاه و جمع آوری منصوبات افزود: شهرستان آبیک رتبه دوم در پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز را دارد و بهترین عملکرد را در اجرای تبصره 2 کاربری اراضی کشاورزی و آزادسازی و رفع تصرف داشته است.

این مسئول قضایی با تاکید بر اینکه والدین باید مراقب فرزندان خود باشند تا در روزهای پایانی سال به دلیل استفاده از مواد محترقه و منفجره اتفاق تلخی برای خود و دیگران رقم نزنند، توضیح داد: خرید، نگهداری، حمل و توزیع مواد منفجره جرم است و مجازات دارد. استفاده از مواد منفجره در اماکن عمومی، ایراد صدمات بدنی بر دیگران مجازات خاص خودش را دارد. افرادی که به دلیل ارتکاب جرم در چهارشنبه سوری دستگیر شوند برای آنها پرونده قضایی تشکیل می شود و تا پایان تعطیلات در بازداشت خواهند بود و وسایل نقلیه آنها اعم از خودرو یا موتور، توقیف و تا پایان تعطیلات نوروز در پارکینگ نگهداری خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک افزود: برای جمع آوری معتادین متجاهر و پیشگیری از سرقت در تعطیلات نوروز به نیروی انتظامی تاکید شده و صرف‌نظر از اینکه کمپ های ترک اعتیاد چه تعداد ظرفیت دارند، معتادین متجاهر جمع آوری و به این کمپ ها منتقل می شوند.

محمدی بر پیگیری پروژه پل راه آهن آبیک قشلاق و پیگیری وضعیت بیمارستان دولتی شهدای آبیک، مسائل زیست محیطی شهرستان و دیگر پروژه ها اشاره و تصریح کرد: اژ جمله اخبار و روزهای خوب شهرستان می توان به انتقال آب سد طالقان به آبیک و کلنگ زنی پروژه الحاقی بیمارستان دولتی شهدای آبیک اشاره کرد.

این مسئول قضایی با اشاره به مطالبه مردم مبنی بر برخورد با بدحجابی گفت: به اصناف، نهادها، ادارات، سازمانهای دولتی تذکرات لازم داده شده تا از ارائه خدمت به افراد با پوشش نامناسب خودداری شود و در صورت هرگونه مشاهده و گزارش حتما برخورد می شود.

وی از برگزاری نخستین جشنواره رسانه و پیشگیری از وقوع جرم را در دو سطح استانی و شهرستان آبیک خبر داد و گفت: بیان مسائل و پرداختن به موضوعات مهم مرتبط با وقوع جرم و پیشگیری از وقوع جرم مشارکت بیشتر رسانه ها و فعالان فضای مجازی در رابطه با اقدامات و راهکارهای پیشگیری از وقوع جرم از اهداف جشنواره است.

این مسئول قضایی سطح جشنواره را در دو سطح استانی و شهرستانی ذکر و خاطرنشان کرد: کلیه رسانه های استان قزوین و شهرستان آبیک می توانند آثار خود را که از تاریخ مهرماه ۱۴۰۱ تا پایان تیرماه ۱۴۰۲ تولید شده است را به جشنواره ارسال نمایند که محورهای جشنواره اعتیاد، سرقت، نزاع، فرهنگ، خانواده، فضای مجازی، مدرسه، دانشگاه و مساجد و بخش آزادو در قالب خبر، تیتر، گزارش، مصاحبه، عکس نوشت، عکس، فیلم کوتاه، اینفوگرافی، یادداشت و پیشنهاد و انتقاد خواهد بود و اختتامیه و معرفی برگزیدگان جشنواره در مردادماه ۱۴۰۲ در هفته خبرنگار برگزار خواهد شد.

علاقمندان می توانند آثار خود را در پیام رسان ایتا به همراه ذکر نام و نام خانوادگی،  کد ملی و نام رسانه و لینک یا فایل اثر منتشر شده را به شماره ۰۹۱۲۵۹۸۶۷۳۱ ارسال و در جشنواره شرکت کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول