اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پرواز بمب افکن «بی-52» آمریکا و جت‌های لهستان نزدیک مرزهای روسیه

رسانه‌های روسی گزارش کردند یک بمب افکن اتمی آمریکا به همراه جنگنده‌های لهستانی در پیام هشدار به روسیه نزدیک مرزهای این کشور پرواز کرده است.

پرواز بمب افکن «بی-52» آمریکا و جت‌های لهستان نزدیک مرزهای روسیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های روسی روز یکشنبه گزارش کردند که یک فروند بمب افکن اتمی آمریکا به همراه جنگنده‌های لهستانی در پیام هشدار به روسیه در ۲۰۰ کیلومتری شهر «سن پترزبورگ» پرواز کرده است.

به گزارش منابع خبری به نقل از وبگاه «فلایت ریدار»  این بمب افکن آمریکایی از نوع «بی-۵۲ استراتوفورترس» با قابلیت حمل بمب اتمی روز شنبه پروازی را بر فراز «دریای بالتیک» در ۲۰۰ کیلومتری سن پترزبورگ انجام داد.

بر اساس این گزارش، این بمب افکن راهبردی  که توانایی حمل سلاح‌های متعارف و اتمی را دارد از خاک لهستان و بر فراز دریای بالتیک به پرواز درآمد و نزدیک جزیره «سارما» در استونی به سمت سنت پترزبورگ چرخید و سرانجام به سمت انگلیس پرواز  کرد.

«ماریوش بلاشاک» وزیر دفاع لهستان درباره این ماموریت در توییتی نوشت که بمب افکن بی-۵۲ توسط جنگنده‌های لهستان اسکورت شد واین پرواز بخش مهمی از تمرین قابلیت همکاری بود.

«میکا آلتولا» مدیر اندیشکده «امور بین‌الملل فنلاند» نیز گفت که این پرواز پاسخی به «افزایش فعالیت‌های تحریک‌آمیز» روسیه بود.

 به دنبال این پرواز یک منبع روس گفت که ناوگان بالتیک ارتش روسیه از این ماوریت برنامه ریزی شده بمب افکن آمریکایی اطلاع داشت وهواپیما را در طول پرواز خود نزدیک مرزهای روسیه دنبال کرد. این منبع روس گفت: «آنها آماده بودند تا در صورت وقوع هر اتفاقی فورا پاسخ دهند.»

در تحولی دیگر ،دبیر کل ائتلاف ناتو  اعلام کرده که اعضای این ائتلاف کمک‌رسانی به اوکراین برای مقابله با روسیه را ادامه خواهند داد.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در نشست خبری مشترک با «باجرام بیگاژ» رئیس جمهور آلبانی در شهر «بروکسل» در بلژیک گفت که کشورهای عضو ناتو آنچه را که اوکراین برای غلبه به روسیه نیاز دارد در اختیار این کشور قرار خواهند داد(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/./ ت 1914

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول