اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

تصویب ساختار نهاد راهبری و پایش طرح های توسعه شهری در شورا

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با اکثریت آرا با طرح تایید ساختار و تشکیلات نهاد راهبری و پایش طرح های توسعه شهری موافقت کردند.

تصویب ساختار نهاد  راهبری و پایش طرح های توسعه شهری در شورا

به گزارش فارس، در یکصد و سی و پنجمین جلسه شورا بررسی طرح تایید ساختار و تشکیلات نهاد راهبری و پایش طرح های توسعه شهری که یک فوریت آن در جلسه صدو بیست و نهم مورد تصویب قرار گرفته بود، در دستور کار قرار گرفت.

در ابتدا مهدی عباسی رییس کمیسیون شهرسازی و معماری در توضیح این طرح گفت: یکی از ماموریت های این نهاد علاوه بر نظارت و پایش طرح جامع و تفصیلی تکمیل برخی ماموریتهای به جا مانده طرح جامع است.

وی افزود: با توافقی بین وزارت راه و شهرداری و شورای شهر انتخاب شد.

عباسی گفت: مستحضر هستید شهرداری تهران خوشبختانه ساختار سازمانی نهاد  را با امضای رییس مرکز در سال ۱۴۰۱ ابلاغ کرده و این مصوبه شورا در جهت تایید آن ساختار است.

در ادامه ناصر امانی رییس کمیته منابع انسانی شورا گفت:  از نظر بررسی ساختار این نهاد پس از  مصوبه شورای اداری شهرداری  این موضوع در کمیته تشکیلات و منابع انسانی مورد بررسی قرار گرفت و به نظر این کمیته ساختار خوبی هم  برای نهاد پیش بینی شده است.

امانی افزود: ساختار پیشنهادی ساختار چابک و متناسب با ماموریت های نهاد است و اصول ساختار نویسی در آن رعایت شده است.

رئیس شورا در ادامه با اشاره به تبصره مربوط به ساختار چگونگی تایید ساختار تشکیلاتی پیشنهاد داد: به جای تشکیل از اصطلاح اجرایی شدن ساختار تشکیلاتی استفاده شود، چرا که این ساختار قبلا به تایید و تصویب شورای اداری شهرداری رسیده و فقط باید اجرایی شود، این نهاد زیر نظر همزمان وزارت راه و شهرسازی، شهرداری تهران و شورای شهر است، به همین دلیل از جایگاه بالاتری نسبت به معاونت‌های مختلف در شهرداری به موضوعات نگاه کند.

 در پایان محمد جواد خسروی پور رییس نهاد پایش و راهبری طرح های توسعه شهر گفت: در طرح جامع مقرر شده تا بازبینی ۵ ساله طرح جامع  اتفاق بیافتد که متاسفانه در این سال ها تا کنون این مهم محقق نشده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول