اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

پیش‌بینی حضور ۲۲ میلیون نفری مسافر تعطیلات نوروز در مازندران / وزیر جهاد کشاورزی استان را ویژه ببینند

استاندار مازندران گفت: با توجه به تقارن ایام ماه رمضان و نوروز که هر ساله ویژگی خاص خود را دارد امسال در استان به نظرمی‌رسد این شرایط، شرایط ویژه‌‌ای است که از وزیر جهاد کشاورزی می‌خواهیم مازندران را ویژه ببینند.

پیش‌بینی حضور ۲۲ میلیون نفری مسافر  تعطیلات نوروز در مازندران / وزیر جهاد کشاورزی استان را ویژه ببینند

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران در جلسه قرارگاه امنیت غذایی مازندران، اظهار کرد: استان در سال گذشته ۲۰ میلیون مسافر در تعطیلات ۱۵ روزه ایام نوروز داشت.

 وی افزود: براساس بررسی‌هایی که از طریق بانک‌های استان انجام دادیم ۳۲ هزار میلیارد در همین ایام نوروز مسافران از دستگاه‌های خودپرداز استان استفاده کردند؛ به این معنا که علاوه بر اینکه جمعیت را کنترل کردیم میزان تراکنش مالی که طی ۱۵ روز توسط مسافران انجام شد را هم بررسی کردیم.

استاندار مازندران اضافه کرد: در بررسی‌های به عمل آمده تعداد بیش از ۲۱ میلیون کارت‌هایی بود که در استان استفاده شد.

حسینی‌پور تصریح کرد: ما در کشور وقتی ایام خاص مثل اربعین که ۳ میلیون نفر برای زیارت عتبات اعزام می‌شوند کل کشور را برای اداره این تعداد بسیج می‌کنیم ولی واقعیتش برای این حجم از مسافران که در تعطیلات نوروزی مهمان مازندران هستند پشتیبانی خاصی را از سوی ستاد و مرکز پایتخت مشاهده نمی‌کنیم.

وی با اشاره به پیش‌بینی حضور ۲۲ میلیون نفری مسافر در تعطیلات نوروزی، افزود: این جمعیت، جمعیت قابل توجهی است به‌طور طبیعی شرایط بازار ما را متغیر می‌کند‌، عزیزان ما در بازار با توجه به تجارت سال‌های قبل می‌توانند تا حدودی شرایط را کنترل کنند ولی امسال با توجه به آزادسازی قیمت‌ها و شرایط موجود نیازمند حمایت ویژه‌ای از سوی وزارت جهاد کشاورزی و سایر ارگان‌ها برای استان هستیم.

استاندار مازندران ادامه داد: بتوانیم با توجه به تقارن ایام ماه رمضان که هر ساله ویژگی خاص خود را دارد امسال در استان به نظرمی‌رسد این شرایط، شرایط ویژه‌‌ای است که از وزیر جهاد کشاورزی می‌خواهیم استان مازندران را ویژه ببینند.

حسینی‌پور خاطرنشان کرد: در حال حاضر باتوجه به تلاش‌های صورت گرفته در ستاد تنظیم بازار و مجموعه جهادکشاورزی، ولی آنچه که مهم بود متغیر جمعیت است که در استان تعیین‌کننده خواهد بود.

وی گفت: با حمایت وزارت جهادکشاورزی بتوانیم اقدامات بهتری هم به مردم استان و هم به مردم سراسر کشور در ایام نوروز برای گذراندن تعطیلات نوروزی ارائه دهیم؛ در این صورت این رضایت‌مندی در کل کشور محقق خواهد شد؛ چرا که نمایندگانی از همه استان‌های کشور در این استان حضور دارند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول