اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان پیشرو در توسعه فناوری شناخته شد

شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان در همایش بنگاه، فناوری و رشد اقتصادی به عنوان مجموعه برگزیده و پیشرو در توسعه فناوری انتخاب شد.

شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان پیشرو در توسعه فناوری شناخته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان و به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان، رسول سواری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان در همایش بنگاه فناوری و رشد اقتصادی که در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد با اشاره به تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین به عنوان شعار سال اظهار داشت: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و توسعه فعالیت‌های آن‌ها به عنوان محور اصلی برنامه‌های حمایتی در دستور کار این شرکت قرار دارد.

وی افزود: در همین راستا ۴۲۰  پلاک زمین با کاربری صنعتی و کارگاهی در مساحت‌های متنوع برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان در سطح شهرک‌های صنعتی استان در نظر گرفته شده است.

سواری بیان کرد: با توجه به سیاست‌های حمایتی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از شرکت‌های دانش بنیان، بهای حق بهره‌برداری با بیشترین مساعدت در نحوه پرداخت و اعمال تنفس ۶ ماهه و مشوق مربوطه دریافت می‌شود و این شرکت‌ها در صورت بهره‌برداری پیش از موعد نیز مشمول حداکثر ۳۰ درصد مشوق بهای کل حق بهره‌برداری می‌شوند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان ادامه داد: همچنین احداث ۴۰ کارگاه در شهرک‌های صنعتی استان را برای استقرار واحدهای دانش بنیان که توان خرید و ساخت سالن تولید ندارند در نظر گرفتیم که در نیمه اول سال ۱۴۰۲ تحویل خواهد شد.

وی گفت: از دیگر فعالیت‌های این شرکت شناسایی شرکت‌های مستعد دانش بنیان است و پس از آن حمایت از اخذ مجوز دانش بنیان بودن از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

سواری تصریح کرد: واحدهای دانش بنیان به عنوان یک عامل مهم برای ورود به بازارهای نوین کسب و کار محسوب می‌شوند و باید تلاش شود زمینه حضور این نوع واحدها در عرصه‌های مختلف تولید و اشتغال، تسهیل و ممکن شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان توسعه فرا صنعتی و اقتصاد دانش بنیان را راه نجات کشور از اقتصاد متکی به نفت دانست و گفت: استان اصفهان ظرفیت مناسبی برای توسعه پایدار و اقتصاد دانش‌بنیان و دستیابی به نسل چهارم صنعت دارد.

 

لازم به ذکر است در این مراسم با اهدای لوح به رسول سواری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان، عنوان مجموعه برگزیده و پیشرو در توسعه فناوری به این شرکت اختصاص یافت.

همایش بنگاه، فناوری و رشد اقتصادی که امروز شنبه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران با حضور سید رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری برگزار شد.

 از مجموع حدود ۷ هزار شرکت فناور و دانش بنیان در کشور، ۷۰۰ واحد معادل ۱۰ درصد از آن‌ها در استان اصفهان فعال هستند. ۸۰ شهرک و ناحیه صنعتی مُصوب در اصفهان وجود دارد که از این تعداد ۷۵ شهرک عملیاتی شده است و بیش از ۱۴۰ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مُصوب و فعال استان اصفهان مشغول به کار هستند.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول