اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

فعالیت دانشگاه علامه برای گسترش مراکز نوآوری و کارآفرینی

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: دانشگاه علامه سال گذشته در راستای مؤلفه دانش‌بنیان بودن فعالیت‌های مناسبی برای گسترش مراکز نوآوری و کارآفرینی در دانشکده‌های مختلف فراهم کرد.

فعالیت دانشگاه علامه برای گسترش مراکز نوآوری و کارآفرینی

عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: تجربه حضور کامل اعضای هیأت علمی و دانشجویان از نیم سال دوم ۱۴۰۱  -  ۱۴۰۰ به ویژه از فروردین در دانشگاه پس از چند سال آموزش غیرحضوری که به دلیل گسترش کرونا رخ داد، تجربه متفاوتی بود. برخی دانشجویان در حالی وارد دانشگاه شدند که از بدو پذیرش، تجربه حضور در دانشگاه را نداشتند.

وی افزود: برخی استادان به ویژه استادان مدعو در تهران نبودند و باید در دانشگاه حضور پیدا می‌کردند. شرایط مالی دانشگاه‌ها نیز شرایط مناسبی نداشت و بدهی‌های انباشته از قبل و عدم آمادگی فضاهای کالبدی مانند تجهیزات نامناسب خوابگاه‌ها یا جابجایی نیروها در دوره کرونا کار شروع فعالیت‌های حضوری را سخت کرده بود.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی اضافه کرد: شرایط اجتماعی کشور نیز  از ابتدای مهرماه فضای دانشگاه‌ها را تحت تاثیر قرار داد و شکلی از اعتراضات به دانشگاه رسید که این مشکلات با همت مدیران، کارکنان دانشگاه و تلاش اعضای هیئت علمی به خوبی مدیریت شد.

معتمدی یادآور شد: مدیریت اعتراضات در دانشگاه و ایجاد فاصله بین اغتشاش و اعتراض و بالابردن تحمل معترضان و کسانی که نسبت به معترضان موضع داشتند و تلاش برای برقراری کلاس‌ها به طور جدی در دستور کار دانشگاه بود که بحمدالله دانشگاه علامه طباطبایی در این زمینه با همت استادان، کارکنان و دانشجویان عملکرد مناسبی داشت. آنچنانکه در تمام این مدت حتی یک مورد درگیری فیزیکی پیش نیامد و فضای گفت‌وگو و تعامل مرتبط افزایش پیدا کرد و کلاس‌ها و امتحانات برقرار بودند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه در راستای مؤلفه دانش‌بنیان بودن فعالیت‌های مناسبی برای گسترش مراکز نوآوری و کارآفرینی در دانشکده‌های مختلف فراهم کرد، علاوه بر آن در سال ۱۴۰۱ دانشگاه علامه طباطبایی موفق شد مجوز پارک علم و فناوی دانشگاه را از وزارت علوم اخذ کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول