اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

برگزاری رایزنی‌های سیاسی قزاقستان و روسیه؛ توسعه روابط در دستور کار

رایزنی‌های سیاسی قزاقستان و روسیه با حضور معاونان وزرای امور خارجه دو کشور به میزبانی «آستانه» برگزار شد.

برگزاری رایزنی‌های سیاسی قزاقستان و روسیه؛ توسعه روابط در دستور کار

به گزارش خبرنگار دفاتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «ارموخامبت کونوسپایف» معاون وزیر امور خارجه قزاقستان و «میخائیل گالوزین» معاون وزیر امور خارجه روسیه در آستانه با یکدیگر دیدار کردند.

در این دیدار وضعیت و چشم‌انداز همکاری دوجانبه قزاقستان و روسیه، تعامل در چارچوب انجمن‌های همگرایی (اتحادیه اقتصادی اوراسیا ، سازمان پیمان امنیت جمعی، کشورهای مستقل المنافع) به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سران هیأت‌ها در خصوص موضوعات مهم دستور کار بین المللی و منطقه‌ای تبادل نظر و آمادگی‌ برای رویدادهای آینده در سطوح عالی و عالی را بررسی کردند.

کونوسپایف طی سخنرانی خود بر توسعه موفقیت آمیز روابط قزاقستان و روسیه بر اساس اصول اتحاد، دوستی و مشارکت استراتژیک تاکید کرد.

به نوبه خود،گالوزین از پویایی مثبت توسعه روابط قزاقستان و روسیه بسیار قدردانی و بر اهمیت تقویت بیشتر همکاری‌های تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری، افزایش کیفی تجارت متقابل و اجرای پروژه‌های صنعتی مشترک تأکید کرد.

طرفین با تاکید مجدد بر تعهد خود به تقویت روابط سیاسی، تجاری، اقتصادی، فرهنگی و بشردوستانه بین قزاقستان و روسیه، بر تمایل خود برای ادامه همکاری نزدیک در سطح وزارتخانه‌های خارجه دو کشور به منظور ارتقای توسعه بیشتر متقابل تاکید کردند.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول