اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

کنار گذر دورود در پیچ و خم وعده‌ها/ تکمیل به شرط تامین اعتبار

وعده‌ها در خصوص بهره‌برداری از پروژه کنارگذر دورود موجب نارضایتی شهروندان شده است. اما فعال بودن پروژه از تیرماه سال جاری و صحبت‌های مسوولان باعث امیدواری نسبت به تکمیل پروژه شده است.

کنار گذر دورود در پیچ و خم وعده‌ها/ تکمیل به شرط تامین  اعتبار

خبرگزاری فارس لرستان-نسرین صفربیرانوند، پروژه کنار گذر از جمله پروژه‌های عمرانی مهم شهرستان است که با وجود گذشت حدود ۷ سال از شروع عملیات اجرایی اما همچنان نیمه کاره است.

سال ۹۴ بود که عملیات اجرایی پروژه آغاز شد و قرار بود ظرف ۳ سال پروژه تکمیل و به بهره‌برداری برسد، اما متاسفانه با گذشت ۷ سال تکمیل پروژه در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

نبود کنار گذر در دورود باعث شده انواع ماشین‌های سبک و سنگین از داخل شهر عبور کنند، اتفاقی که که افزایش بار ترافیکی، وقوع تصادفات ، آلودگی صوتی و خسارت به زیرساخت‌های شهری و به تبع نارضایتی شهروندان را به دنبال داشته است.

هر از گاهی با حضور مسوولان استانی و ملی در خصوص زمان تکمیل پروژه کنار گذر دورود خبرهایی منتشر می‌شود، اما پس از مدتی پروژه به دست فراموشی سپرده می‌شود و شهروندان دورودی از وعده‌های سر خرمن مسوولان ناامید می‌شوند.

تکمیل پروژه مطالبه جدی شهروندان ظرف چند سال گذشته بارها و بارها مسوولان استانی و کشوری در خصوص تکمیل پروژه وعده‌هایی را مطرح کردند، وعده‌هایی که هیچ‌کدام تحقق پیدا نکرد.

مجتبی یاراحمدی از شهروندان دورودی می‌گوید: عملیات اجرایی کنارگذر دورود یکی از مطالبات جدی ما است، چند سالی است هر کدام از مسوولان وعده‌هایی مطرح می‌کنند اما متاسفانه تاکنون تحقق پیدا نکرده است.

او می‌گوید: تردد خودروهای سنگین از مرکز شهر آسایش مردم را سلب کرده است، مسوولان پیگیر مطالبات مردم باشند.

وعده تکمیل پروژه سال آینده

حدود یک هفته پیش هم‌ احمدرضا دالوند، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان از پروژه کنار گذر دورود بازدید و وعده تکمیل پروژه را سال آینده مطرح کرد.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با پیگیری‌های متعدد بخشی از منابع مالی تامین و به پروژه تزریق شد و پیش بینی می‌شود تا پایان تابستان ۱۴۰۲ بخشی از پروژه به بهره‌برداری برسد.

پروژه کنار گذر دورود باعث شد که نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی در مراسم کلنگ زنی نیروگاه ۴۲ مگاواتی شهرستان دورود از استاندار پیگیر تامین اعتبار پروژه باشد.

حسین گودرزی، می‌گوید: در دیداری که با یکی از خانواده شهدا داشتیم ، مطالبه مادر شهیدی که روی ویلچر بود تکمیل کنار گذر دورود بود.

او معتقد است: بلا تکلیفی پروژه به عقده شهروندان دورودی تبدیل شده است و مردم دیگر از تکمیل آن ناامید شده‌اند، از طرفی هم طولانی شدن پروژه نماد ناکارآمدی مدیریت شهرستان و استان است.

گودرزی بر تامین اعتبار مورد نیاز پروژه تأکید می‌کند و می‌گوید: ابتدا که صحبت از تکمیل پروژه در سال جاری مطرح بود،حالا هم صحبت از تکمیل پروژه در تیرماه سال ۱۴۰۲ است.

پروژه فعال است

البته در این میان صحبت‌های مسوولان پروژه کنار گذر دورود مبنی بر فعال بودن عملیات اجرایی پروژه و تکمیل آن در سال آینده خبری خوبی است که امیدواریم تحقق پیدا کند.

ابراهیم رنجبر ، ناظر پروژه کنار گذر دورود، می‌گوید: می‌گوید: پیشرفت فیزیکی پروژه در حال حاضر ۴۲ درصد است و به شرط تامین اعتبار هر دو باند سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

او می‌گوید: از سوی نماینده مردم دورود و ازنا و فرماندار شهرستان تلاش زیادی در حال انجام است، در صورت یه سرانجام رسیدن پروژه نقش نماینده مردم و فرماندار سیار تاثیر گذار بوده است.

معارضان، مانع پیشرفت پروژه او می‌گوید: عملیات اجرایی کنار گذر دورود سال 94 شروع شد، اما به دلیل اینکه پروژه از اراضی کشاورزی عبور می‌کرد با معارضان زیادی مواجه شدیم، همین امر باعث شد که پروژه تاکنون تکمیل نشود.

به گفته رنجبر وجود معارضان و نبود اعتبار کافی باعث شد که پروژه کنار گذر دورود در موعد مقرر به بهره‌برداری نرسد.

ناظر پروژه کنار گذر دورود می‌گوید: تا زمانی که کشاورز توافق نکند کاری از پیش نمی‌رود، زیرا ملک مال خودش است و نمی‌توان با روز کاری انجام داد.

اعتبار باشد پروژه سال آینده تکمیل می‌شود

به گفته ناظر پروژه کنار گذر دورود برای آزاد سازی مابقی اراضی کشاورزی ۴۰ میلیارد تومان و برای کل پروژه ۵۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

رنجبر می‌گوید: پروژه از تیر ماه سال جاری فعال است و پیش‌بینی ما این است که یکسال دیگر پروژه تکمیل شود.

او می‌گوید: کم کاری از جانب کسی نیست مشکل به تزریق نقدینگی مربوط می‌شود که امیدوارم این مشکل رفع شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول